Inlägg från: Anonym (fritt fall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fritt fall)

Mitt liv (mycket långt inlägg)

DU har alltså ett problem vars lösning ligger i att din fru ändrar sig? Det finns faktiskt andra sätt att se på saken.

Din fru har uppenbarligen en sexualitet och den vill du ha tillgång till. Men det har du inte, inte på det sätt du önskar iaf. Och de perioder du har det (som på er resa, t ex) så upphör det liksom att betyda något så fort du inte får ha det så hela tiden.

Om du jämför din fru med en aktivitet, en tävling eller ett spel. Du spelar och spelar, eller tävlar och tävlar, men vinner gör du inte hela tiden. När du INTE vinner, är det då spelet eller själva tävlingen som är fel och måste förändras?
    Eller tänker du att du måste vässa din teknik?

Jämförelsen är inte bokstavlig, jag menar den bara som att se saken ur en annan synvinkel.

Det finns inga enkla lösningar på ditt problem. Ni bägge och er relation mår bra av att ni har sex. Hur sexet ser ut avgörs av er ömsesidiga dynamik. Lösningen är inte att hon börjar bete sig på ett sätt du gillar, eller att du fjäskar, pressar och ynkar dig för att få henne att bete sig på ett sätt du vill.

Svar på tråden Mitt liv (mycket långt inlägg)