Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Mitt liv (mycket långt inlägg)

P30 skrev 2013-01-11 14:23:52 följande:
    Det vet du visst det, det är bara det att du inte vill välja någon av de dåliga alternativen. Du är rädd för att separera, men vet att du inte kan vara kvar i förhållandet som det är.

Men du måste göra ett val. Och även om du väljer att vara kvar tills vidare är det också ett val. När du gör ett medvetet val kommer din självkänsla att börja förändras, oavsett vad valet är.

Förmodligen är du där jag och många män med mig befunnit sig. De älskar sitt liv, sina barn och tror att de älskar sin partner. I efterhand är alla märkligt överens om att det nog var andra känslor än djup och innerlig kärlek de hade till sin partner och det man älskade i livet var snarare tryggheten.

För att göra rätt val måste du börja med din egen självkänsla. Det enklaste sättet att göra det är att ta tag i din kropp. Börja träna, medvetet, för att bygga upp din kropp. Nu menar jag inte att bygga muskler, att bli en hulk. Det kan lika gärna vara att springa, cykla eller något annat. Sätt upp ett tydligt mål: Göteborgsvarvet, Stockholm halvmarathon, Vättern Runt, vad som helst ett halvår framåt som du kan fokusera på. Skaffa ett träningsprogram och håll det. Oavsett om målet är att ta dig runt med livet i behåll eller inte, se till att nå ditt mål.

När du klarat av detta första delmål och har släppt allt fokus på ditt förhållande kommer du kunna göra ett riktigt beslut. Du är starkare, tryggare i dig själv, vet att du klarar att nå dina mål. Under tiden kommer ditt förhållande ha förändrats av att du har förändrats. Du kommer att diskutera på ett annat sätt, se hennes undanmanövrar för det de är och ta upp frågor på ett bättre sätt utan att skämmas, eller tro att det är dig det är fel på.

Utmana dig själv!

Ps. Egentligen är det så - om något inte fungerar och hon varken kan tänka sig att prata med ett proffs om det eller kan göra något annat åt det så har du ju faktiskt inget val. Eller hur? 
Svar på tråden Mitt liv (mycket långt inlägg)