• Ferdinand

Mitt liv (mycket långt inlägg)

Jag har suttit och läst din tråd och funderat en hel del, nu kanske jag är helt ut och cyklar. Men skulle det kunna vara så att hon tar dig för givet?

Det blir lätt så att den ena parten i ett förhållande tar på sig lite extra att göra för förhållandet, oftast av kärlek till den andra för att underlätta dennes liv. Vilket i min erfarenhet efter en tid övergår i att den parten som får marken tillplattad framför sig, lätt tar saker och ting förgivet.
    En lösning på det hela kanske skulle vara (om du inte redan gör det), att se till dig och ditt. Ta upp intressen om du tappat dem, umgås mer med vännerna osv. Hon kanske skulle må bra av att behöva kämpa för dig?
    Jag uppfattar det som att det kanske var den stora förändringen innan ni åkte på semester.

Fast samtidigt så låter det ju ganska mycket som att hon inte kopplar bort jobbet, utan låter det gå ut över ert liv tillsammans. Och om det är där problemet ligger så får hon ju kanske se till att prioritera sig och ert förhållande lite mer.

Ni båda kanske behöver ändra livsstil lite?

Snarig sits, men jag hoppas att ni hittar en lösning. 
    Så lycka till! 

Svar på tråden Mitt liv (mycket långt inlägg)