Kan man tvinga en 18åring att bo hos sin pappa fast han inte vill?
Jag bor med min sambo sen 5 år tillbaka, vi har en gemensam son 2,5 år och han har 2 barn sen tidigare 15 och 18 år.
Mamman och sonen ryker ihop dagarna i ända och mamman kräver nu att vi skall ha honom boende hos oss på heltid för att hon inte orkar.
Just nu är det meningen att vi skall ha barnen varannan helg dottern kommer till oss då men sonen (18 år) vill inte vara hos oss för att han har sina kompisar i staden mamman bor i (ca 1 mil mellan städerna) .
18 åringen går fortfarande i skolan men i en ort närmre mamman än oss.
Så frågan är nu om man kan tvinga sonen att vara hos oss varannan helg trots att han är 18 och inte vill vara här.
Kanske skall tillägga att vi inte har några problem med att ha barnen här varannan helg, utan ringer och verkligen försöker få hit dom.
Mamman är helt galen och ringer oss hela tiden när hon och sonen bråkar.
Säger att det är min sambos fel att hon hatar sin egen son och anklagar mig för att jag inte låter barnen träffa sin pappa etc.
Vi har båda fått byta nummer pga alla hennes sms och samtal ( Barnen har såklart våra nya nummer)
Soc är inkopplat och enligt tanten där kan tingsrätten tvinga 18 åringen att bo hos oss till och med på heltid!
Vad gäller egentligen.
Orkar inte med detta längre.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-06 22:06
Kan även tillägga att sonen har ADHD vilket gör allt värre då han kan bli arg och relativt aggresiv, och det är enligt mamman också vårt fel