• Anonym (pillret)

Mini-/P-piller som inte påverkar humör eller sexlust?

Hej!

Jag har varit utan hormonbaserade preventivmedel i många år nu men funderar på att börja knapra lite tabletter.
    Någon som äter mini-/p-piller och som både är kåt och glad, och vilken sort använder ni i sådana fall?

Är även intresserad av att veta hur det har fungerat med mensvärk, blödningar, viktuppgång, acne m.m. med piller som stämmer in på beskrivningen ovan.

• Svar på tråden Mini-/P-piller som inte påverkar humör eller sexlust?
  • Neko

Jag har gjort lite efterforskningar i ämnet och kommit fram till att exlutena minipiller är de som sägs ha minst sådana biverkningar och biverkningar i allmänhet. Jag märkte inget av dem när jag åt dem och har haft problem med 3-4 sorter tidigare.

• Anonym (pillret)

Tack så mycket för ditt svar! :) Du hade inte mycket småblödningar första månaderna eller så heller?

• Neko
    Anonym (pillret) skrev 2013-01-07 11:36:01 följande:
    Tack så mycket för ditt svar! :) Du hade inte mycket småblödningar första månaderna eller så heller?
    Jo men det har jag även utan piller (och har därför haft oavsett sort) så det berodde antagligen inte på dem. Hoppas att de fungerar för dig =)
  • Anonym (pillret)

Nej då behöver det ju knappast vara deras fel. :) Tack, man får väl se om man törs testa.

• brittle

Zoely tycker jag är toppen. Har inte kunnat äta p-piller förut pga av de orsakerna du nämner men märker faktiskt inget sånt med Zoely. Mellanblödning hade jag dock i början. Det är dessutom bara 4 pillerfria dagar/månad. Annars är p-ring något som jag varmt kan rekommendera! 3 veckor i, en vecka utan. Märker inte av några biverkningar och skönt om man har lite dåligt minne;) lycka till!

• Anonym (pillret)
    brittle skrev 2013-01-08 13:07:17 följande:
    Zoely tycker jag är toppen. Har inte kunnat äta p-piller förut pga av de orsakerna du nämner men märker faktiskt inget sånt med Zoely. Mellanblödning hade jag dock i början. Det är dessutom bara 4 pillerfria dagar/månad. Annars är p-ring något som jag varmt kan rekommendera! 3 veckor i, en vecka utan. Märker inte av några biverkningar och skönt om man har lite dåligt minne;) lycka till!
    Tack för tipset! Har googlat på Zoely och de flesta verkar tycka att det pillret är superbra. Får nog ta upp båda dina alternativ med BM sen och höra vad hon tycker. :)
  • Anonym

Jag har tagit zoely snart två kartor. Det här är det bästa jag tagit!

Hade cerazette innan som var ett helvete, med humör och konstanta mellanblödningar.

Pratade med bm och berättade om mina åderbråck och hjärtinfarkter i släkten men hon tyckte ändå att jag skulle testa p-piller som är mer stabila och har 24 dagar och inte 21 som de flesta. Så jag får en stabil hormondos varje dag och under längre tid.

Zoely...det enda kanske jag har märkt är lite utslag/acne men det kan vara min perioral dermatit också. Humöret är det inget fel på, sexlusten är som den alltid varit, kanske mer sexlust tillochmed.

När jag på första kartan kom in på sockerpillrena så fick jag lite blödning sista dvs 4e dagen och hade blödning 2 dagar in på andra kartan, men det var så lite! Och mensvärken som jag hade med cerazette och när jag varit pillerfri är som borta! Jag hoppas att detta håller sig, är som sagt bara inne på andra kartan.

• Anonym (pillret)
    Anonym skrev 2013-01-11 09:46:37 följande:
    Jag har tagit zoely snart två kartor. Det här är det bästa jag tagit!

Hade cerazette innan som var ett helvete, med humör och konstanta mellanblödningar.

Pratade med bm och berättade om mina åderbråck och hjärtinfarkter i släkten men hon tyckte ändå att jag skulle testa p-piller som är mer stabila och har 24 dagar och inte 21 som de flesta. Så jag får en stabil hormondos varje dag och under längre tid.

Zoely...det enda kanske jag har märkt är lite utslag/acne men det kan vara min perioral dermatit också. Humöret är det inget fel på, sexlusten är som den alltid varit, kanske mer sexlust tillochmed.

När jag på första kartan kom in på sockerpillrena så fick jag lite blödning sista dvs 4e dagen och hade blödning 2 dagar in på andra kartan, men det var så lite! Och mensvärken som jag hade med cerazette och när jag varit pillerfri är som borta! Jag hoppas att detta håller sig, är som sagt bara inne på andra kartan.
    Det låter ju helt underbart. Har väldigt stora problem med menssmärtor när jag är utan piller, och det jag har varit mest orolig för är dämpat humör och sexlust. Blir nog att jag frågar om jag får testa det.

Kommer du kanske ihåg vad det kostar? (Tänkte bara om det är jättedyrt...)
Svar på tråden Mini-/P-piller som inte påverkar humör eller sexlust?