Anonym skrev 2013-01-11 09:46:37 följande:
Jag har tagit zoely snart två kartor. Det här är det bästa jag tagit!
Hade cerazette innan som var ett helvete, med humör och konstanta mellanblödningar.
Pratade med bm och berättade om mina åderbråck och hjärtinfarkter i släkten men hon tyckte ändå att jag skulle testa p-piller som är mer stabila och har 24 dagar och inte 21 som de flesta. Så jag får en stabil hormondos varje dag och under längre tid.
Zoely...det enda kanske jag har märkt är lite utslag/acne men det kan vara min perioral dermatit också. Humöret är det inget fel på, sexlusten är som den alltid varit, kanske mer sexlust tillochmed.
När jag på första kartan kom in på sockerpillrena så fick jag lite blödning sista dvs 4e dagen och hade blödning 2 dagar in på andra kartan, men det var så lite! Och mensvärken som jag hade med cerazette och när jag varit pillerfri är som borta! Jag hoppas att detta håller sig, är som sagt bara inne på andra kartan.
Det låter ju helt underbart. Har väldigt stora problem med menssmärtor när jag är utan piller, och det jag har varit mest orolig för är dämpat humör och sexlust. Blir nog att jag frågar om jag får testa det.
Kommer du kanske ihåg vad det kostar? (Tänkte bara om det är jättedyrt...)