Gör jag rätt?
Har barn med en man med psykiska diagnoser (några diagnosticerade och några inte men vi alla är säkra på.) Jag har vårdnad (ej via domstol utan FR) och boende (bestämt tillsammans ingen dom) Vill inte gå in på detaljer men det är av högsta vikt att skydda barnet, framför allt psykiskt. Hon träffar idag sin pappa några timmar varje helg. Han är ok med detta - just nu. Tyvärr tror jag risken är stor att om jag "retar" honom så kommer han röra upp hus i helvete! Just nu har vi eget avtal nedskrivet på hur dottern ska vara hos oss båda och vad som gäller. Jag informerar både genom mail men även när vi ses vid överlämnande. Jag info om; saker som påverkar hans umgänge tex om vart hon ska hämtas om det inte är hos mig, om hon är sjuk och det krävs medicinering även om det inte inverkar på hans umgänge, om vi åker bort mer än över dagen. Informerar även att det är utv samtal eller föräldramöte men han har själv valt att Inter vara med men brukar maila lite kort vad som blev sagt. Vet naturligtvis vart vi bor och vart hon går i skolan. Jag är nu inte intresserad av nån debatt om varför hon bör skyddas, så är det bara och inget jag vill ta upp här, utan intresserad av hur mycket info jag behöver ge för att inte riskera att bli av med vårdnad och boende av den orsaken iaf. Jag indrar också om jag måste vara tillgänglig på telefon när han träffar henne varje vecka? Hon vill inte prata och jag vill inte det heller då jag är ganska rädd för honom. Jag vill ha minsta möjliga kontakt med honom men ändå göra rätt så han inte har nåt att komma med om han får för sig att stämma. Han är inte dömd och därför har jag inga bevis mer Än vittnesmål till viss del, sedan mina egna erfarenheter som ju gör att det är väldigt svagt, nästintill obefintliga bevis. Måste därför ha allt så noga och smart planerat som möjligt. Han är ute efter mig och därigenom vår dotter. Eftersom han vet att det tar mest på mig. Hur gör jag för att riskera så lite som möjlighet?