• Aprilia77

Tunga ben och synliga blodådror, någon som haf samma?

Min tredje graviditet och har gått 30 fulla veckor. Har börjat få extremt tunga ben, alltså det spänner och pulserar i dem. Har även fått blå, synliga ådernät typ i knäveck och även lite på sidan av låren. Blir lite ledsen när jag ser det och tycker att jag har fått extremt fula ben. Har testat stödstrumpor men tycker inte det hjälper.

Finns det någon möjlighet att de synliga ådrorna går tillbaka något efter förlossningen eller är de här för att stanna? Någon som haft samma?

• Svar på tråden Tunga ben och synliga blodådror, någon som haf samma?
  • cackaka

Du är inte ensam. Jag har fått fruktansvärt fula åderbrock i knävecken som jag hoppas går bort men tror tyvärr inte att de kommer göra det.

• blomiss

Jag fick MASSOR under grav med dottern men dom försvann rätt fort efter forlossningen i samband med viktnedgång och vattnet i kroppen som fanns då..Tror ej du behöer vara orolig. Samma sak nu under denna grav, inget att oroa sig för,försvinner nog

• Aprilia77

Å, hade helt missat att haf faktiskt fått svar!

Cackaka: Är detta din första/andra/tredje graviditet? Vilken vecka är du i?

Blomiss: Men är det sant!? Att de försvann alltså?! Det ger ju lite hopp om framtiden. Har även du ljus och lite känslig hy? Inbillar mig att man lättare får synliga ådror då. 

• cackaka

Det är min andra graviditet och tyvärr så har mina ådror blivit värre den här gången. Men jag hoppas att jag hat fel och att de försvinner efteråt.

• blomiss
    Aprilia77 skrev 2013-01-15 06:34:13 följande:
    Å, hade helt missat att haf faktiskt fått svar!

Cackaka: Är detta din första/andra/tredje graviditet? Vilken vecka är du i?

Blomiss: Men är det sant!? Att de försvann alltså?! Det ger ju lite hopp om framtiden. Har även du ljus och lite känslig hy? Inbillar mig att man lättare får synliga ådror då. 
    2a grav för mig och ja dom försvann ett litet tag efter förlossningen...Just nu är jag väldigt väldigt blek och dom syns extremt mkt,,Ganska så säker på att dom lär försvinna för dig:)
  • Anja86

Vad skönt att läsa om att de faktiskt kan försvinna. Jag väntar mitt första barn, är i v. 35 nu och har fått mycket åderbråck på vaderna. Syns sååå väl! Sen har jag fått något konstigt, stort, ilsket rött märke på insidan av ena vristen. Det är som om det vore väldigt ytliga åderbråck i detta röda. Ser riktigt otäckt ut, och jag hoppas verkligen det försvinner. Inget som gör ont, kliar eller så, men det ser inte roligt ut :(

Svar på tråden Tunga ben och synliga blodådror, någon som haf samma?