• jajja

Ängelholm, Bengt Sturesson. SI-Leder....

Efter en otroligt lång väntan och smärta har jag äntligen fått en tid till Ängelholms Sjukhus för att träffa Bengt Sturesson.
    Kanske kan han hjälpa mig med mina bäcken problem och att få mig på fötterna igen.
    Har länge haft ont, har tränat hårt hos sjukgymnast utan vidare resultat, äter smärtstillande till och från med många biverkningar och börjar bli ledsen över min maktlöshet. Min familj lider av att jag har ont och inte kan röra mig, halkan gör mig oxå begränsad och jag kan knappt gå ut just nu.

Men nu kommer äntligen ljuset i den långa tunneln. Eventuellt ska jag redan första besöket få en provskruv i mitt bäcken något jag nu längtar efter. Har länge försökt på egen hand att bli frisk, samtidigt även vägrat operation. Nu känner jag att jag inte har något att förlora. Får jag ingen operation eller om den går åt skogen så kommer jag ändå gå samma väg till möte, ett liv i rullstol, för det är den prognosen jag fått tidigare.

Har någon varit i ängelholm?
    Stelopererat bäckenlederna?
    Hur har detta gått?

• Svar på tråden Ängelholm, Bengt Sturesson. SI-Leder....
  • jajja

Operation nr 2. www.frugnu.blogg.se Hård dag, kraftig smärta och mindre lyckad operation. Här är en av mina berättelse om hur jag kämpar mig igenom olika operationssteg mot en mindre eller tom smärtfri vardag.

• Mamma till tre busfrön

Gammal tråd...men jag skriver här ????. På tisdag ska jag genomgå operation av si leden med ifuse implantat. Är med i en forskningsstudie med Bengt Sturesson! Är så nervös!

• Ninou

Även jag är uppsatt för operation av Bengt Sturesson men har inte fått något datum än.

Finns inga ord för hur nervös jag är.. Men känner mig ändå något säkrare när jag läser om de som redan opererats och lever ett bättre liv efter.

Det vore intressant att höra hur det har gått för dig som skrev 20 sep och hade operationen bara ett par dagar senare. Hur mår du nu? Hur svårt va det för dig direkt efter operationen med smärta osv?

För mig förklarade man att steloperationen går till som så att man lägger ett relativt litet snitt i skinkan och slår in ett material som ser ut som "toblerone" i formen, in i SI-leden. Är det samma som ni har gjort?

Mycket tacksam för svar, så ett stort stort tack på förhand.

Mvh Ninou

• Mamma till tre busfrön
    Just smärtan var jag beredd på, den har alla sagt skulle komma. Den varierade, i början var det jobbigt sen var det några dagar som blev bättre och sen blev det värre igen. Men jag tycker inte det är så farligt nu, fyra veckor efter. Har bara panodil nu. Det som jag ser som det jobbigaste är att gå på kryckor och bli så låst. Jag är ifs ensamstående med två hemmaboende barn på 8 och 12 (med högfungerande autism plus att minstingen har adhd..) och en hund. Jag blir så frustrerad av att inte kunna göra det jag vill göra. Men samtidigt ser jag en ljusare framtid och det håller mig uppe. 
  • pumptorp

Hej! läser du bloggen fortfarande? hittade den i kväll, gjorde min andra steloperation av si-leden i onsdags. Elisabeth

Svar på tråden Ängelholm, Bengt Sturesson. SI-Leder....