hur natta 4,5 månaders...
Min lilla skatt på 4,5 mån, har vart lite bökig med sömnen sen start plus att jag är otroligt lättväckt så jag har nästan alltid fått gå och lägga mig vid 20 med honom för att orka med dagen efter. I starten bökade han och lät mkt men sen blev det bättre med nätterna med två amningar och lite lugnare.
Nu är det täta uppvak igen...
Nu är ju problemet att han är van vid att jag alltid ligger breve ( han ligger i en sidosäng brevid min sambo) men jag har ju alltid vart där för att lägga en hand på honom om han vaknat i en sömnskarv osv eftersom vi lagt oss samtidigt.
Nu vill jag kanske få lite tid själv efter att ha nattat honom, men han vaknar alltid efter 30, 45 min och blir klarvaken när han märker att ingen av oss är i sovrummet.. sen är det rock n roll och han är pigg igen..
Hur nattar ni era små? jag hade tänkt att han skulle få egen säng nu, i vårt sovrum, så att han inte störs av oss plus att jag kanske får mer sömn då han inte ligger mellan oss halva nätterna som han gör nu. Har sett att min sambo väkt honom flera ggr när han "bökat" runt .
Sen, kanske jag hat gjort misstaget, men vi har allid sövt honom i en gungstol eller på pilatesboll, det och vagn är det enda sättet han kan somna på. Så HUUUR ska jag få hnom att somna i egen säng? är han för liten kanske för det..?
Plus, detta med att han alltid måste vaggas, hur får jag bukt med det? Vill att han ska kunna somna rofyllt, inte studsandes på en boll... och min rygg säger AJ nu....