För många barn kränks av normer
Servilia skrev 2013-01-08 15:18:57 följande:
När jag tänker på min skolas skräckfigurer, så hade inget sådant arbete hjälpt. De var helt enkelt onda och sjuka. Att en av dom var psykiskt sjuk på riktigt har bekräftats senare.Som jag skrev förut: det hjälper på de normalvettiga individerna. De som inte är elaka egentligen, men som bara dras med. För att de inte förstår bättre, eller kanske bara för att det inte finns något roligt att göra på rasterna. Men vi måste våga erkänna att det finns barn och unga som är onda och sjuka på riktigt. De ska - precis som pedofiler - inte ges tillgång till barn.
Håller med.
Jag mobbade i skolan, och det var pga att jag inte, rent personlighetsmässigt, var som de andra. Nu hade jag glasögon och begagnade kläder...vilket de givetvis retade mig i oändlighet över. Men ärligt talat tror jag det hade kvittat. Minns en gång då en grupp retade mig och kallade mig "tjockis". Kan nämna att jag var smal som en sticka och killen som kallade mig "tjock" vägde nog tre gånger mer än jag. Jag mindes att jag tyckte det var väldigt märkligt att de kallde mig "tjockis" men nu vet jag att det var för att det helt enkelt är fult att säga "tjockis" till någon och de ville helt enkelt säga fula saker till mig, det kvittade egentligen vad det var.