Mer än mjölk!?!
Hej!
Känner mig ganska rådvill. Tänkte därför rådfråga all er kunniga föräldrar.
Min dotter är 17 månader. Har alltid sovit som en kratta. Alltid urdålig i sin mage. Vi har nu kört mjölkfritt sen mitten på oktober.
Sömnen har blivit mkt bättre. Vaknar mer normalt. Vill ha nappen och somnar om. Men magen är mer eller mindre fortfarande en smärre katastrof. Är det inte seg avföring så är den lös. Lite som vatten med klumpar.
Sen vi började med mjölkfritt så har hon även blivit väldigt röd om kinderna. Började med prickar för att nu mer täcka en större yta. Alla säger att det beror på kyla. Bor i skåne och den här vintern kan man kalla allt annat än kall ;) När hon äter/dricker rött så blir det än värre och blossar upp rejält. Kan man testa för typ paprika, tomat osv?
Igår när hon åt ärtsoppa blev hon prickig från kindbenen upp vid tinningen. Det är väl inget rött i ärtsoppa?
Hon är väldigt trött av sig för det mesta men ändå glad och leker fint. Sover lätt tre timmar middag. Samband med allergi?
Någon som vet vad jag borde be läkaren att kolla upp? Något som jag kan prova att utesluta? Förstår självklar att sånt som är rött bara är att ta bort ur kosten...
Hon är 79 lång å väger ca 11,5 kg.
Tacksam för svar!