• Mazarinen

Sova själv 14 månader. Har ni fantastiska tips?

Har en 14månaders som sen hen föddes varit otroligt mammig.
    Hen har samsovit med mig hela tiden och mer eller mindre velat ammas på nätterna. Mest för att det varit mysigt tror jag. Hen äter även välling en gång tidig morgon och somnar om.

Detta har självklart varit mysigt när jag varit föräldraledig men eftersom jag nu har börjat jobba så känner jag att energin börjar tryta - vilket gör att jag inte är fullt koncentrerad på jobbet eller har ork hemma.

Min man är nu hemma och vi vill på något sätt försöka få till det här med sömnen, för alla.

Någon rekommenderade 5MM och Sova hela natten-kuren.
    Jag mår inte bra av någon av dessa metoder. Vi testade två kvällar men att höra sitt barn skrika/gråta sig till sömns ensam i ett rum kändes hemskt i hela kroppen. Så dessa två metorder går bort
    Har aldrig varit intresserad av Anna Wahlgren utan mest tyckt att hon verkat lite läskig Tungan ute

Har ni några bättre tips?
    Hur har ni gjort för att få era barn att sova i sin säng?

• Svar på tråden Sova själv 14 månader. Har ni fantastiska tips?
  • Frontline
    Mazarinen skrev 2013-01-08 10:20:40 följande:

Alla 3 barnen har fått sova i egen säng från nyfödda och efter 6 månader har dom haft eget rum.
    Har aldrig haft några bekymmer med att lägga barnen efter det, behöver inte ens vara med dom tills dom somnar utan ge dom nattvälling sen i säng och ligger där så lugna och somnar snart in...

Hjälper ju inte dig denna gången men kanske till ett framtida barn...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Sara 86
    Mazarinen skrev 2013-01-08 10:20:40 följande:
    Har en 14månaders som sen hen föddes varit otroligt mammig.
    Hen har samsovit med mig hela tiden och mer eller mindre velat ammas på nätterna. Mest för att det varit mysigt tror jag. Hen äter även välling en gång tidig morgon och somnar om.

Detta har självklart varit mysigt när jag varit föräldraledig men eftersom jag nu har börjat jobba så känner jag att energin börjar tryta - vilket gör att jag inte är fullt koncentrerad på jobbet eller har ork hemma.

Min man är nu hemma och vi vill på något sätt försöka få till det här med sömnen, för alla.

Någon rekommenderade 5MM och Sova hela natten-kuren.
    Jag mår inte bra av någon av dessa metoder. Vi testade två kvällar men att höra sitt barn skrika/gråta sig till sömns ensam i ett rum kändes hemskt i hela kroppen. Så dessa två metorder går bort
    Har aldrig varit intresserad av Anna Wahlgren utan mest tyckt att hon verkat lite läskig Tungan ute

lägger till i favoriter. Vill med veta :)
  • Natulcien

Måste ni göra en så drastisk förändring till både att somna och att sova själv då?
    Kanske ni kan sätta in en madrass el. 90-säng bredvid er säng till att börja med, så att barnet kan få sova hos er,+men i egen säng. Och så kan ni ligga i den sängen/madrassen och natta..?

• Aaglars
    Natulcien skrev 2013-01-08 11:21:09 följande:
    Måste ni göra en så drastisk förändring till både att somna och att sova själv då?
    Kanske ni kan sätta in en madrass el. 90-säng bredvid er säng till att börja med, så att barnet kan få sova hos er,+men i egen säng. Och så kan ni ligga i den sängen/madrassen och natta..?
    Ja varför ändra så mkt för en så ltenGråter?
  • Mazarinen

Problemet är att vårt sovrum inte är så pass stort att en madrass eller säng får plats på någon sida =(
    Hennes säng står inne i storasysters rum så ingen kommer sova helt ensam i rummet.

Självklart kan vi fortsätta att sova så som vi gör men efter så pass lång sömnbrist håller den här mamman på att bli lite orkeslös.
    Till saken hör att vi har testat att hon får sova närmare sin pappa (som ju är ledig nu) men hon vaknar och blir jättearg och vill istället sova nära mig. Detta leder till att jag sover sämre och ska upp tidigt varje morgon.

• Aaglars

Kan inte du lägga dig i ett annat rum då så får barnet sova med pappa?

• Mazarinen
    Aaglars skrev 2013-01-08 12:11:08 följande:
    Kan inte du lägga dig i ett annat rum då så får barnet sova med pappa?
    vi har testat, men just då gick det åt skogen.

I och med att hon är hemma nu med pappa så börjar hon mer och mer ty sig åt honom så om ett tag kan det nog vara läge att testa det igen.
    Förut har hon vaknat och blivit arg, gått ner från sängen och letat upp mig.

Svar på tråden Sova själv 14 månader. Har ni fantastiska tips?