Inlägg från: Matkvinnan |Visa alla inlägg
  • Matkvinnan

samduschning

Aldrig funderat på det förut, du har en riktigt bra poäng ts. Ingen i min klass varken i grundskolan eller gymnasiet duschade efter gympan. 
    Jag själv tycker det känns alldeles för privat att visa min fitta för massa människor, hur naturligt det än är. Det är många som tittar och liksom inte märker hur deras blick lite snabbt går ned. Hur fan tänker man när man spanar in andra människor? Tror ni att dem är blinda? 

• Matkvinnan
    Mariohn skrev 2013-01-08 20:58:21 följande:
    Och en sak till. Idag är jag 29. Jag har den där "idealkroppen". Jag är liten och nätt men ändå med former på de ställen som verkar falla media i smaken. Jag anser själv att jag är extremt nöjd med min kropp och skäms inte över den. Trots det vill jag själv välja vem som får ta del av den och vem jag visar upp mina mest privata delar för. Det är min rättighet eftersom det är min kropp. Skulle någon försöka tvinga mig att klä av mig naken mot min vilja skulle detta vara åtalbart. Men av någon anledning tycker vuxna människor att barn ska utsättas för detta tvång och fråntas rätten att själva bestämma vad som känns bekvämt och tryggt för dem?

Varför? Svara annars jäkulen.  
    Du är bäst. 
  • Matkvinnan
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:21:13 följande:
    Mycket motsägelsefullt faktiskt. Skolan skall enligt läroplanen bland annat visa omsorg om den enskildes välbefinnande och verka för elevernas harmoniska utveckling, som bara ett par exempel alltså. Det ställer sig ganska starkt i kontrast till nakentvång. Ju mer man tänker på det desto märkligare är det att barn fortfarande påtvingas nakenhet.
    Alltså jag kan verkligen inte fatta att jag inte har tänkt  på det här förut. Vad hände liksom?
Svar på tråden samduschning