Inlägg från: tystlängtan |Visa alla inlägg
  • tystlängtan

samduschning

Har inte läst hela tråden, så jämförelsen har kanske tagits upp innan...

Om ett barn är dålig på matte och blir retad för att denne är trög och tycker att det är jobbigt att han/hon ligger efter alla andra ska då han/hon få slippa läsa matematik? Eller varför är det värre att skämmas för/bli retad för sin kropp än att man inte är "tillräckligt smart"?

• tystlängtan
    La Lola skrev 2013-01-08 21:22:50 följande:
    Näe då ska den få hjälpmedel att klara det.
    Vi är nog få som tycker att idrott ska tas bort.
    Jag håller med dig, men de få inlägg jag läste så var det flera som skrev att de tyckte att idrott borde få vara valfritt i skolan.
  • tystlängtan
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:23:54 följande:
    Med dagens individuella läroplaner skulle barnet förmodligen få en individanpassad plan för inlärningen, andra böcker och troligtvis också extrastöd. Din jämförelse haltar betänkligt, faktiskt så till den grad att jag funderar över hur det var med din egen inlärning i skolan.
    Wow, du kan då dra dina slutsatser. Du ska slippa fundera, jag gick ut med 20,0, något annat du vill veta? Skulle du tro mig om jag sa att jag är världsmästare i en tankesport (ok, U25 "bara")? Förmodligen inte, men det gör det inte mindre sant för det. Sluta idiotförklara mig bara för att du inte håller med!
  • tystlängtan
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:41:47 följande:
    Ja, jag menade att om man utifrån TS och diskussionen om gemensamma duschutrymmen i skolan drar parallellen till att man då (för att vara konsekvent) även bör mena att matematik inte skall vara obligatoriskt i skolan så haltar man ordentligt i sin logik. Det kan jag inte tro att jag är ensam om att tycka.
    Mitt svar riktade sig (som t.ex. La Lola uppfattade) till de som skrev att idrott inte borde vara obligatoriskt. Det kunde såklart ha varit tydligare och om du hade varit en gnutta konstruktiv i din första kommentar och förklarat varför du inte höll med, så hade jag kunnat förtydliga det direkt när jag då hade upptäckt att min poäng inte kom fram på rätt sätt. Då hade du sluppit vara oförskämd (ja, det räknas även om du inte skrev ut det du faktiskt ville säga, det var som sagt ganska uppenbart).
Svar på tråden samduschning