• Erfdgt

samduschning

sär skriven skrev 2013-01-08 20:41:16 följande:
    Ni raljerar om nakenhet, naturlighet och att inte skämmas. Vad ni helt förbiser är barnens rätt till sin integritet, till sin egen kropp och till vem som skall få lov att se den. Och DET är beklämmande.
    Tummen upp för det! Jag håller verkligen med.
  • Erfdgt
    Mariohn skrev 2013-01-08 20:47:01 följande:
    Du ...helt ärligt. När jag var i förpuberteten var jag inte besvärad av att inte vara "perfekt". Jag hade nog ingen föreställning om den "perfekta kroppen". Jag tyckte att det kändes ovant och konstigt att plötsligt ha en tussjävel mellan benen och ett par olika stora knoppar på bröstkorgen och jag ville vänja mig vid dem ifred. Det är så satans naturligt att jag inte ens kan förklara det för dig. Och det handlar inte om kroppsideal eller annan dynga. Då kan vi väl för fan börja gå nakna överallt allihop när vädret tillåter. Varför har du kläder på dig? 
    Tummen upp för det här inlägget också!
  • Erfdgt
    CrazyChristina skrev 2013-01-08 20:48:03 följande:
    Ne tror jag inte men hon som blev utfryst lärde sig att duscha med oss sista terminen och fick en massa vänner efter att vi fick veta att hon inte var konstig.
    Jag försöker läsa ikapp så gott det går och.. jag måste hålla med vissa andra här om att du har väldigt konstigt synsätt på det här tycker jag. Och bara en sån sak som det alltså krävdes att en tjej visade sig naken för er för att inte bli utfryst låter ju väldigt.. skumt? Varför var hon utfryst från början och vad ändrades efter ni sett henne naken? Hm...
  • Erfdgt
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:06:52 följande:
    Ja, tydligen är det okej att mobba och frysa ut personer om vi inte vet hur de ser ut nakna.
    Det är ju helt befängt och att sedan använda det som ett argument för att barn/ungdomar bör duscha tillsammans.. pfft.. nää..
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:01:39 följande:
    För att vi ska lära barn att anpassa sig efter vad vuxna tycker och anser vara korrekt, och då hamnar barnens behov av integritet och rätt till sina egna kroppar längre bak i agendan. Det infaller någon magisk gräns när man fyllt arton, då det plötsligt är okej att välja sin egen integritetströskel och bestämma över sin kropp. och över vad som känns naturligt. Jag menar, välja kan de ju göra sedan, när de blir vuxna...!

Och det är precis som du skriver och även det är helt befängt tycker jag. Det är väldigt konstigt att det är så faktiskt och att det inte fler som tycker det är konstigt och ett problem.

• Erfdgt
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:28:14 följande:
    Och för att hon hade en fitta precis som de flesta andra kvinnor slutade ni mobba henne? Det är ju inte hon som framstår som onormal i din berättelse.
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:28:01 följande:
    Då kanske du kunde skaffat dig så mycket liv att du funderade över andra saker än vad denna MÄNNISKA hade i underkläderna. Det gjorde jag. Jag hade fullt upp med att ta hand om min egen fitta. 
    La Lola skrev 2013-01-08 21:27:51 följande:
    Herrejösses....stackars människa.
    As if skrev 2013-01-08 21:27:15 följande:

Jag förstår. Det var en väldigt fin, pedagogisk lösning på det här problemet tycker jag, att hon fick strippa av sig kläderna så att ni verkligen fick ta er en titt.

Svar på tråden samduschning