Inlägg från: Anonym ("Äcklet") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("Äcklet")

samduschning

Många här verkar inte alls förstå allvaret med detta!

Jag hatade att behöva byta om och duscha med mina vänner. Det spelade ingen roll att de var tjejer i min ålder, jag mådde skit i alla fall!
    Tjejerna pekade och glodde på mig för att mina bröst utvecklades sent och för att jag var så spinkig. Minns fortfarande kommentarerna som t.ex. "är du efterbliven eller?", "du ser ut som ett dagisbarn", "jävla äckel" och "flata" (någon drog den ologiska parallellen att om man inte har en kvinnlig kropp så måste man ju vara lesbisk...)

De förgrep sig på mig i duschen för att förnedra mig ännu mer. "Tycker du det här är skönt, din äckliga jävla flata? Äckel!"

Jag undrar; Vem fan vill utsätta sig för detta?
    Självklart skolkade jag från gympan! Vilket ledde till ett solklart IG från läraren. 

Hela skolan var en jävla plåga pga skitgympan och vad det innebar att tvingas visa upp sin kropp för alla andra! Det känns inte bra alls!

Det är väl meningen att elever ska kunna känna sig trygga i skolan? Eller det är kanske för dyrt med 50 kr per duschdraperi...

• Anonym ("Äcklet")
    Marlean skrev 2013-01-09 00:09:59 följande:
    Så du tror att mobbning stoppas av draperier?
    Om det funnits draperier hade jag fått en privat plats där jag sluppit känna mig blottad för hela mobbargänget. Detta hade lett till att jag vågat vara med på gympan. 
    De skulle mobba mig oavsett, men det skulle inte ske i duscharna i alla fall. 
Svar på tråden samduschning