• Loriyana

samduschning

Jag minns vilken plåga duschen efter gympa när jag var barn. Även idag som vuxen så erkänner jag att jag har svårt att duscha framför andra i tex badhus och liknande. Inte för att jag skäms över min kropp....men har läst tråd efter tråd här på FL hur "äckliga" vissa kvinnor är som de sett på badhuset, kvinnor som inte rakat sig mellan benen eller annat. Det gör mig så himla ledsen att hur intoleranta människor är. Inte så jävla konstigt att folk har svårt att samduscha när de läser sån spya.

• Loriyana
    Mariohn skrev 2013-01-08 22:05:09 följande:
    Helt ärligt tycker jag att det är en jäkla hets på duschandet. Alla ungar spelar fotboll hela rasten och svettas. MEn om man hoppat över en ribba eller kastat boll under en LEKTION är det plötsligt svinäckligt. 

Håller helt med. Jag jobbar på en skola och barnen måste dusha även om de inte är svettiga alls. Ibland handlar lektionerna mer om teknik och de arbetar inte upp något svett alls. Ändå måste de dusha.
  • Loriyana
    Anonym skrev 2013-01-09 07:40:17 följande:
    De e väl bara att duscha när man kommer hem istället och byta om på toaletten om man är "blyg"

Nej det är inte så enkelt. Det är del av läroplanen att barnen dushar efter gympan. De MÅSTE alltså dusha.
Svar på tråden samduschning