Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life
    Elin 885 skrev 2013-01-10 11:39:10 följande:
    eh *suck* det är frivilligt att gå dit, som MÅNGA har påpekat i tråden....läs tråden, svara sen.
    Självklart behöver man inte gå till badhuset. Frågan var HUR man gör OM man går till badhuset...
  • Sweet life
    Elin 885 skrev 2013-01-10 11:42:46 följande:
    jag går inte dit pga allt äckel-päckel i bassängerna, vill inte bada i någon annans kiss.
    Det är ju helt ok att du inte vill. Ingen som tvingar dig. Men många går dit med sina barn, även såna som inte tycker om att duscha offentligt. Hur gör man då undrar jag? Skiter i att duscha, duschar hemma?
  • Sweet life
    sextiotalist skrev 2013-01-10 11:49:35 följande:
    Det ser jag inga problem med, man kan visst gå hem svettig och duscha hemma, Min tonåring går hem efter idrotten och duschar hemma när han har haft den som sista lektion.

För övrigt så brukar jag alltid vänta minst en halvtimme efter det jag har tränat innan jag duschar, pga eftersvettningarna.

Jag vet många som inte duschar efter träningen, förstår inte varför man skall duscha gemensamt efter en fotbollsträning, men det är ingen som tänker i de tankarna efter ett rejält dressyrpass (ni som rider vet att man efter ett rejält dressyrpass kan vara sjöblöt av svett, liksom hästen). Man cyklade/gick hem och duschade hemma.

Det är väl skillnad på en idrottsanläggning där det finns möjlighet att duscha och en stall/ridklubb som inte erbjuder den möjligheten?
  • Sweet life
    La Lola skrev 2013-01-10 11:53:23 följande:
    Nu är jag närmare 40 år o har inga större problem med att visa min kropp även om jag inte direkt jublar över att stå där för allmän beskådan.
    Men som 10-åring tex gick jag inte till badhuset och som tonåring hände det nog inte heller vad jag kan minnas.
    Jag tycker personligen det är bra att man har gemensamma duschar i badhus just för att tonåringar och barn ska få se att alla ser olika ut och det inte är något fel med det. Kanske lite fel uttryckt med jag antar att du förstår hur jag menar?

Jag har alltid älskat badhuset, tävlingssimmat osv. Så för mig har det ju alltid vart en självklarhet och inget konstigt med att alla kvinnor duschat tillsammans.
  • Sweet life
    La Lola skrev 2013-01-10 12:00:58 följande:
    Jo jag förstår tanken med att ha det.
    Men jag förstår inte varför det anses vara så fel med att inte vilja duscha ihop med andra.
    Nej, jag anser att alla får göra som dom själva vill. Men själv har jag aldrig besvärats av det. Kanske kommer det av att nakenhet aldrig vart något pinsamt eller tabubelagt hemma. Min mamma sprang ganska ofta runt naken när hon duschat eller i bara underkläder medan hon gjorde sig i ordning innan hon skulle iväg..
Svar på tråden samduschning