• Uffesson

samduschning

Tyckte också att det var väldigt olustigt att duscha ihop med klasskamrater. Kom ofta sent till nästa lektion efter gymnastiken bara för att jag väntade på att alla skulle duscha klart innan jag skulle duscha. Eller så bara sket jag i att duscha...

Kommer ihåg att jag klagade väldigt på detta.

Med tanke på att det finns mobbning och så i skolan så tycker jag att detta faktiskt är en väldigt onödig situation att utsätta barnen för...

• Uffesson

Tycker inte riktigt att ni kan jämföra simhall och skolgymnastik. Detta för att skolgymnastiken är OBLIGATORISK och man i gymnasiet inte får ett fullständigt betyg utan gymnastikbetyget.

• Uffesson
    Tom Araya skrev 2013-01-09 00:57:41 följande:
    Jag antar att de separerade dusch- och omklädningsrum för tjejer och killar, duger inte det så får du väl själv bekosta utrymmen för din son.

Du är nog lite udda om du inte kan sköta hygien i utrymmen du delar med andra av samma kön.
    Det handlar nog mycket om att man blir ganska utsatt. Speciellt om man är liten eller stor i kroppen eller om man är lite utstött.

Jag vet själv att jag tyckte det var väldigt jobbigt att duscha ibland andra tjejer när jag var yngre. Kändes inte så roligt att man skulle visa kroppen för tjejer som snackade skit om en eller man inte kände så pass bra.

Det är annorlunda nu när jag är äldre, då jag går till simhallen. För det första måste jag inte gå dit, och om jag vill så går jag inte särskilt ofta. För det andra så är man mer säker i sig själv nu än man var i början av och mitt i puberteten.

Du kanske inte kände dig utsatt som barn, men jag vet själv att jag klagade på detta många gånger och att det var många som valde att inte duscha. Detta också för att vissa duschar var äckliga och inte rengjordes tillräckligt.
  • Uffesson

Vid snack om invandrare. Jag är då infödd svensk och tyckte det var otroligt jobbigt att behöva vara  helt näck framför andra i skolan.

Svar på tråden samduschning