Inlägg från: Gumsegumsan |Visa alla inlägg
  • Gumsegumsan

samduschning

jag håller med ts. jag är varken pryd eller har problem med nakenhet, men jag skulle inte heller vilja tvingas att duscha ihop med mina kollegor. skulle en arbetsplats ha det på detta viset hade förmodligen facket blivit inblandat.

jag hade väl inga större problem genom skolåren, men jag var inte jätteglad åt det och minns hur det kunde vara kommentarer om underkläder, utvecklingar etc bland tjejerna när vi närmade oss högstadiet.

de badhus jag brukar besöka nuförtiden har alla möjlighet till separata duschbås. det känns lite bättre att kunna få sköta sin hygien privat. dessutom är det ju frivilligt jag går dit, något som inte skolgymnastiken är.

• Gumsegumsan
    Wittra skrev 2013-01-10 16:51:12 följande:
    Tom Araya: kul att du sätter dig över folks känslor inför att vara nakna för andra människor.kan du inte gå naken till jobbet? det är ju så naturligt och sedan kan gå naken hem i regn. Ta med en tvål så kan du tvätta av dig under den. det vore ju så hemskt att gå svettig.
    hahaha
    jag ser det framför mig

skämt åsido, jag är också lite less på allt som är sååååå naturligt.. ja det är naturligt att bajsa, ha sex, föda barn m.m. också och jag föredrar inte att göra något av detta inför andra heller..    
  • Gumsegumsan
    Tom Araya skrev 2013-01-10 18:33:23 följande:
    Jag antar att du gör åtminstone det sistnämnda, liksom de flesta barnföderskor i det här landet...man kan ju undra varför?
    ja inför vårdpersonal ja.
    varför? för att jag bedömer min obekväma känsla som sekundär efter min och mitt ofödda barns hälsa.
    precis på samma sätt som jag förmodligen hade kunnat göra andra obekväma saker om alternativet var värre så att säga.

hänger dock inte med på vart du ville komma..?   
Svar på tråden samduschning