• jumos

samduschning

Jag har jobbat på både mindre och medelstora industrier, och kan meddela att det på ALLA arbetsplatser funnits möjlighet att duscha privat både för män och kvinnor. Antingen i duschkabin, eller i bås med dörr eller draperi. På industrin jag jobbar nu byter sisådär 60-70 karlar om vid arbetsdagens början och slut i gemensamma omklädningsrum, och trots att de är så många finns det ca 20 duschar MED draperi. I princip alla går till och från duschen i handduk, går in i duschen och drar för draperiet, och hänger sedan handduken på kroken utanför. Enkelt men privat. Detta vet jag eftersom vi pratat en hel del om det, själv har jag som tjej ett eget omklädningsrum med duschkabin = D Jag tror inte att någon skulle acceptera att duscha à la gymnastiksal i ett stort rum utan möjlighet till viss avskildhet.

• jumos

@Tom Araya: Jag påstår inte att det skulle lösa några problem med mobbing.

Du drog parallellen från gympan till att man minsann måste duscha med andra människor på exempelvis arbetsplatser, jag berättade om mina erfarenheter av arbetsplatser inom industrin. Simple as that! ^^

• jumos

Skillnaden är att vuxna allt som oftast har förmånen att duscha i en rätt avskild miljö utan att riskera att känna sig uttittade. Att de ändå måste byta om tillsammans är lite av en annan diskussion.

Personligen har jag noll problem att byta om och/eller duscha med andra, men jag kan hålla med om att man under själva tvagningen är rätt så blottad. Får jag välja så rensar jag hellre fittan i ensamhet (pardon my french) ð???

Svar på tråden samduschning