• Mariohn

samduschning

CrazyChristina skrev 2013-01-08 21:23:44 följande:
    I detta fallet valde hon själv att duscha med oss trots att hon duschat själv i 6år. Hennes psykolog hade rekommenderar henne att göra de för att spräcka hennes snedvridna bild av sig själv.
    "!=)#(T)¤()"%Y=#¤)%(Y¤%)¤%Y på dig.
  • Mariohn
    CrazyChristina skrev 2013-01-08 21:26:24 följande:
    De gick alla möjliga rykten om att hon egentligen va kille och att det var därför. Ingen ingen hade sett henne naken så ingen viste hon var masku, lint byggd i ansiktet.
    Då kanske du kunde skaffat dig så mycket liv att du funderade över andra saker än vad denna MÄNNISKA hade i underkläderna. Det gjorde jag. Jag hade fullt upp med att ta hand om min egen fitta. 
  • Mariohn
    La Lola skrev 2013-01-08 21:27:51 följande:
    Herrejösses....stackars människa.
    Ja. Hon var alltså mobbad. Och det var upp till henne att lösa det genom att visa upp sig naken. Det var hennes förbannade uppgift att fläka fram underlivet så att andra skulle sluta spekulera kring det. Det fattar väl alla. Lilla lopp-per i tvåan borde göra samma sak. Se till att bevisa att han inte alls har loppor annars får han la skylla sig själv om folk fortsätter att anta det. 
  • Mariohn
    Wittra skrev 2013-01-08 21:28:44 följande:
    Flåt men jag har svårt att tro att en psykolog rekommenderar en mobbad person att klä sig av naken, blotta sin kropp inför sina plågoandar och duscha med dem. Låter lite som tortyr faktiskt. Hur kan du förresten veta vad hennes psykolog sagt? 
    Det psykologen förmodligen har gjort är att hjälpa damen i fråga att arbeta med sina svagheter. Damen har lyckats med detta och frivilligt tagit beslutet att sätta sig över sina plågoandar. Det förstår inte plågoandarna. Av helt begripliga anledningar. De är nämligen inte riktigt som de ska. 
  • Mariohn
    Wittra skrev 2013-01-08 21:32:54 följande:
    Du inser att du och dina gamla polare framstår som riktiga åsnor va? Sorry för uttrycket men jag chockeras över hur fullkomligt idiotiskt man kan resonera. Att ni bara hade mage att "acceptera" henne när hon först tog av sig naken, det är ju nästan som ett övergrepp. 
    Ni framstår även som lätt perversa om ni seriöst gick och undrade om hon verkligen hade fitta och bröst........

Att ni inte skämdes....  
    Någonstans får man försöka hitta det positiva i denna berättelsen. Den stackars tjejen som blev utsatt för christina och hennes lågbegåvade mobbarkompisar skaffade förmodligen ett bättre umgänge och har kommit längre i livet. Det värsta som kan hända är ju att bli förknippad med mobbarpack vars liv inte är mer intressant än att de funderar över andra människors könsorgan. 
  • Mariohn
    Wittra skrev 2013-01-08 21:35:46 följande:
    Sitter helt stum framför datorn, att mobbare inte hade mkt innanför pannbenet visste jag sedan innan. Nästan alla år i grundskolan var jag mobbad för allt möjligt, så jag vet allt hur det kan vara men att den här personen kan med och berätta om hur hon och sina kamrater betedde sig är helt otroligt........Förvånad
    Det är hemskt att läsa. Jag har aldrig varit mobbad. Jag var tvärtom populär i skolan. Lik förbannat har jag varit elak mot andra då och då. Idag skäms jag över det och har i vuxen ålder bett om ursäkt över saker jag sagt och gjort. Det är riktigt jävla beklämmande när barn beter sig illa. Men det är snäppet värre när de inte växer upp till nya insikter och förstår bättre. 
  • Mariohn
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:38:14 följande:
    Och ynglat av sig har hon gjort. Låt oss hoppas att hon skojar med oss så inte vi får en ny rad mobbare som via socialt tvång tar sig innanför kläderna på andra barn för att kolla hur de är utrustade.
    Låt oss hoppas att hennes barn aldrig kommer hem gråtandes över att några killar kommenterat den blommande tonårskroppen. Vad blir svaret då? "Jaså det är på det viset? Då får du väl klä av dig naken och spreta ordentligt då annars fattar du väl själv att de måste få gå loss på dig flicksnärta". *ryser* 
  • Mariohn

Helt ärligt tycker jag att det är en jäkla hets på duschandet. Alla ungar spelar fotboll hela rasten och svettas. MEn om man hoppat över en ribba eller kastat boll under en LEKTION är det plötsligt svinäckligt. 

• Mariohn
    La Lola skrev 2013-01-08 22:08:23 följande:
    Visst är det där intressant! Jag har också lagt märke till det.
    Det är barn liksom. Jag fattar inte vad det gnälls om. Jag tvingar inte mitt barn att duscha efter fotbollsmatchen när jag vet att han bara ska käka mellis och sedan sticka ut och ha kapplöpning runt gården igen. 
  • Mariohn
    adaeze skrev 2013-01-08 22:31:39 följande:
    De få gånger jag gymmat så har jag faktiskt duschat när jag kommit hem, tror inte jag känner någon som duschar på gymmet faktiskt
    Samma här. Jag kan mycket väl köra ett spinningpass och överleva hemresan utan att äcklas ihjäl. Jag duschar helst hemma .
  • Mariohn

Varför pratar ni om skam och tabu? Att jag väljer att inte visa min nakna kropp för främlingar har ingenting med skam att göra. Det har att göra med helt andra saker. Måste man vräka ur sig allt och visa upp allt man inte skäms för? Jag gillar mitt bankkonto riktigt mycket också. Men skulle jag börja flasha det är det plötsligt skryt. 

• Mariohn
    Anonym (Draperi tack!) skrev 2013-01-08 23:23:21 följande:
    Jag var "poppis" under mellan- och högstadiet, var alltså inte mobbad eller retad, men minns stunderna efter gympa som en plåga. De som var sena i utvecklingen skämdes, de som var tidiga skämdes, man jämförde bröst och kroppar hej vilt, ibland fick man tränga ihop sig med en annan klass i ett minimalt duschrum, det pratades om folks underkläder (vem som hade BH vs vem som inte hade det och så vidare), ibland hade någon mens (kul att då behöva duscha i ett minimalt duschrum ihop med femton andra) och så vidare. Jag tycker det borde vara en självklarhet med duschdraperi och mer avskildhet. Tycker fortfarande det är lite jobbigt med badhus och allmänna duschar. Fan, minns än idag hur jag satt i bastun med min kompis och en tant (vi var runt tio år så "tanten" kan i och för sig mycket väl ha varit runt 30) kom in, vräkte ned sig på bastubänken, slängde av sig handduken och -tadaaaaa!- särade på benen. Hela härligheten syntes, damens anatomi kunde plågsamt tydligt beskådas. Jag och min kompis stirrade chockat i några sekunder, sedan gick vi ut. Efter det bastade vi inte så ofta. Jag kan inte mycket om kids i åldrarna nio till femton (typ), men har ju varit barn själv. Tror faktiskt barn och ungdomar i de åldrarna som regel inte gillar att fösas ihop tillsammans i ett pinsamt litet våtutrymme. Jag tycker inte man skall skämmas för sin kropp men det innebär inte att man därför nödvändigtvis måste älska att duscha ihop med mer eller mindre okända människor.
    www.mariohn.se/2011/05/27/simsimsim-eller-inte-kanske/

Precis så är det på badhus
Svar på tråden samduschning