• Wittra

samduschning

Mariohn skrev 2013-01-08 21:35:37 följande:
    Någonstans får man försöka hitta det positiva i denna berättelsen. Den stackars tjejen som blev utsatt för christina och hennes lågbegåvade mobbarkompisar skaffade förmodligen ett bättre umgänge och har kommit längre i livet. Det värsta som kan hända är ju att bli förknippad med mobbarpack vars liv inte är mer intressant än att de funderar över andra människors könsorgan. 
    Ja, det måste vara skitjobbigt att gå runt med såna djupa grubblerier om andras könsorgan. Jag hoppas tjejen mår riktigt bra idag och har ett gott liv.  
  • Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:38:16 följande:
    Det är hemskt att läsa. Jag har aldrig varit mobbad. Jag var tvärtom populär i skolan. Lik förbannat har jag varit elak mot andra då och då. Idag skäms jag över det och har i vuxen ålder bett om ursäkt över saker jag sagt och gjort. Det är riktigt jävla beklämmande när barn beter sig illa. Men det är snäppet värre när de inte växer upp till nya insikter och förstår bättre. 
    En av mina gamla mobbare hatar mig fortfarande. Jag har aldrig gjort kille något i hela mitt liv, knappt pratat med människan. Men, puckot bor kvar hemma i bonnhålan och jobbar på det bolag där alla hamnar på där uppe. Jag är inte speciellt avundsjuk så att säga.....ser honom även som en mycket liten, tragisk person. Under skoltiden gömde han sig bakom sin morsa hela tiden eftersom hon ständigt försvarade honom. Spelade ingen roll om flera bevittnat hur otrevligt han uppfört sig...näää XX skulle aaaaldrig göra så..enligt lilla mamma. 
    Möter jag honom idag så är jag jävligt sugen på att fråga om han fortfarande gömmer sig i kjolarna på morsan eller om han börjat ta ansvar för vad han sagt och gjort? jävla morsgris........men, tack vare åren i skolan så har jag också blivit stark, ingen jävel trampar på mig längre!!  
  • Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:41:04 följande:
    Låt oss hoppas att hennes barn aldrig kommer hem gråtandes över att några killar kommenterat den blommande tonårskroppen. Vad blir svaret då? "Jaså det är på det viset? Då får du väl klä av dig naken och spreta ordentligt då annars fattar du väl själv att de måste få gå loss på dig flicksnärta". *ryser* 
    *ryser* Skämt å sido finns det ju massa människor som lever i någon slags ...eh.....30-tals värld där de tycker att kvinnor ska finna sig i allt möjligt. Vår kropp är liksom inte allmänt villebråd
  • Wittra

Haha dåligt självfötroende för att man inte vill duscha med andra människor.....right. så måste ligga till...kan ju inte vara så att man själv vill bestämma när man ska visa sig naken.

• Wittra
    Muppen0226 skrev 2013-01-09 10:28:21 följande:
    Där jag gick både i grundskolan och gymnasiet fanns inga duschbås, ville man inte visa visa naken inför klassen så ställde man sig helt sonika och höll ut handduken bakom och runt sig utanför vattenstrålen men tillräckligt för att skyla sig. Detta sätt att duscha uppfann vi när killarna tittade under duschväggen, det var en ränna som de hade struntat i att sätta för så man kunde få igenom huvudet där och detta utnyttjade killarna varenda gång vi skulle duscha så vi fick aldrig duscha ifred. Trots att vi pratade med ett antal lärare var det ingen som tog oss på allvar. Men det tog hus i helvete när en av oss tjejer tröttnade och tittade tillbaka. Då skulle rektor, BUP och jag vet inte allt kopplas in för att arbeta bort tjejens perversa beteende. Men om killarna tittade på oss så var de ju bara nyfikna och vi skulle ju vara tacksamma över att de ville se oss. Samma skola blundade för våldtäktsförsök lärare-elev, misshandel både elev-elev och lärare-elev, all form av mobbing osv och gick ut och skröt om att de hade minst mobbing av alla skolor i kommunen där det fanns ett antal olika men i själva verket tror jag nog vi låg överst på den listan. Långt över dem andra om man räknar med misshandeln och våldtäktsförsöken

Sånt där gör mig så ilsken så jag nästan går upp i rök, jämnt är det tjejer som ska finna sig i all möjlig skit. könsrollerna har aldrig varit tydligare än såhär.....flickor ska vara fina o väna violer som bara ska fnittra lite generat när killar gång på gång kliver över integritetströsklarna och utforskar våra kroppar som de själva vill. jämnt detta "men han är nog kär i dig" eller "men de är ju så nyfikna". min kropp är fan ingwt utställningsobjekt!!!när fan ska tjejers kroppar respekteras och inte utgöra utforskningsobjekt för alla hormonnstinna pubbe-killar
  • Wittra

Tryckte fel.....när ska tjejer få äga rätten att säga ifrån killa beter sig så!? trodde samhället kommot längre men det är fan samma gamlaskit hela tiden. tjejer ska vara ögongodis o säger vi ifrån eller sätter gränser så är vi besvärliga för pojkar är ju bara nyyyfikna. jag trorjag spyr snart, nåde ta den jäveln som säger sånt till dotter.

• Wittra
    puss skrev 2013-01-09 11:14:13 följande:
    Tycker folk prånglas på en osund hysteri angående nakenhet. Tvång är såklart ingen bra metod. Jag tycker att man borde försöka bevara det naturliga och sunda i vanlig mänsklig nakenhet.

Finns massa som är naturligt men det betyder inte att alla är bekväma med att andra ser på.
  • Wittra
    nagev skrev 2013-01-09 11:32:47 följande:
    nä alla är inte beväma med det nä Men det är ett inlärt beteende.Alla små barn är bekväma med nakenhet.Så problemet är väl också Vem lär dom att bli obekväma? I regel föräldrarna genom sitt beteende

Inlärt beteende? du kanske tycker att man ska börja bajsa med öppen dörr på skola o arbetsplataer också? det är ju så naturligt med att skita...
  • Wittra
    nagev skrev 2013-01-09 11:41:17 följande:
    oj då Nu är du så upprörd att du helt tappat logisgt tänkande Dessa 2 saker har ju inget med varann att göra och inget som helst samband

Inte då...folk yrar om att duscha inför/bland andra människor är så naturligt och absolut inget att skämmas över. bajsa är en annan helt naturlig del i vårt liv, varför skulle man skämmas över att sitta med byxorna neddragna o trycka på...nä det tydligen är så naturligt att kläv av sig helnäck o duscha med människor man inte känner ?
  • Wittra
    sär skriven skrev 2013-01-09 12:52:48 följande:
    Får jag fråga varför det är viktigt att känna sig bekväm i att vara naken inför andra? Varför är det något vi till varje pris måste lära oss som barn, vad är det för viktiga delar i vår personliga utveckling som vi går miste om ifall vi har en annan syn på integritet och självrespekt än den ni gör gällande som sund? Varför är det osunt att inte vilja visa sig naken under tvång?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.

Enda jag tycker det tjatas om är det är så himla naturligt med nakenhet, som om det vore svaret på varför man ska näcka för folk
Svar på tråden samduschning