• giftfri

samduschning

Tom Araya skrev 2013-01-10 11:15:45 följande:
    Ja, vi är ju elaka nog att "tvinga" barnen att gå till skolan och delta på lektioner i idrott mm, vi kanske ska upphöra med alt detta "tvång" som vissa känner obehag för!?

Det är där vi kommer att landa, eller rättare sagt att vi i framtiden kommer att få flera olika varianter på grundskola, där dom med gott om pengar får bra utbildning, å dom mindre bemedlade får hålla tillgodo med snygga duschdraperier..

Vi ser ju här i tråden att duschdraperier kan försvaras in absurdum, kosta vad det kosta vill, att det betyder nedragningar på alla andra områden å det för ALLA, betyder visst inte ett skit.. 
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 13:54:55 följande:
    För att bemöta en del i mitt tycke väldigt konstiga kommentarer (från Tom Araya bl.a.)så vill jag också säga att det skulle inte kosta multum att sätta upp lite draperier i duscharna/bygga om duscharna lite grann i skolor, det är förresten fånigt att ens motsätta sig att vi ska kunna satsa pengar på att fler kan vara med och känna sig bekväma när det kommer till duschning efter idrotten.Om det nu i vissa fall handlar om dåligt självförtroende så kan jag också upplysa om att skaffa bättre självförtroende är inte det enklaste och kan ta väldigt lång tid...

Men som du resonerar håller inte idag, alla tycker ju att just deras problem inte kostar nåt, men sammantaget så kostar det många 100-tals miljarder att tillhandahålla lösningar för alla minoriteter som känner sig åsidosatta..

Försök förstå att vi har ett val att göra.., endera försöker vi återställa den välfärd vi hade med världens bästa skola, sjukvård å omsorg, å där det fanns pengar till infrastrukturen.
    Å då måste vi ta pengar från saker som inte omfattar majoriteten för att ALLA ska få rätt till dom sakerna.., eller så fortsätter vi att slösa bort pengar på "duschdraperier" å skiter i välfärden för alla som inte har råd att köpa sig den genom de dyra privata alternativ som idag finns..

VALET ÄR DITT, men kom då inte sen å kräv att få vård å omsorg när du behöver det, eller att dina barn ska få tillgång till en bra skola å skolskjuts om du väljer att lägga pengar på monoriteternas önskemål..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 14:48:22 följande:
    Men det var ett väldans snacka om minoriteter.. För det första skulle inte jag definera en minoritet som "dom som inte gillar att duscha offentligt"

OCH för det andra, viktigast av allt: ska vi inte lägga pengar på minoriteter alls menar du? Vi är alla minoriteter på det sätt att ALLA är individer. Är du emot individer också eller är det bara minoriteter i form av små grupper människor du stör dig på?

Ska jag inte få vård och omsorg för att jag tycker att det är värt att lägga pengar på att sätta upp duschdraperier i skolans dusch är det dummaste jag har hört på länge.

Att du inte vill hjälpa de barn och ungdomar som lider i det tysta av att behöva visa upp sig naken för sina klasskompisar får faktiskt stå för dig. Vilka fler grupper av människor vill du inte hjälpa med statens resurser? Mobbade barn/vuxna? Nä det är ju för dyyyyrt, de får stå ut för dom är ju minoriteter... Herre gud, vilken syn på du har......

Är du en sån där som tror att invandrare tar alla sveriges pengar också?

Minoriter är ALLA som faller utanför de demokratiska beslut som tas i kommun å riksdag, så javisst, alla som vill ha nåt extra utöver det ska inte ha ett skit förrän vi kan tillgodose ALLAS GRUNLÄGGANDE BEHOV av skola, vård, omsorg å infrastruktur..
    Vill du ha nåt utöver det så ska du betala för det själv, ev kan satligt bidrag bli aktuellt men fan inte ett enda öre från det kommunala ska avsättas..

Idag har vi inte ens en fungerande grundskola, resultaten är skrämmande urusla efter genomgången grundskola, infrastrukturen har helt klappat ihop, det finns inte ens pengar till att göra vägarna farbara året om.., sjukvården klarar inte sina åtaganden m.m m.m, å så kommer du mitt i alltihopa å kräver duschdraperier, hur fan är det eg ställt med samhällsansvaret å kunskapen om ekonomin.., enligt mig så har du noll koll på båda..     
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 15:08:39 följande:
    Och enligt mig har du en skev syn på att hjälpa människor i samhället.

Ja du tjatar om folks grundläggande behov, men vet du, inte exakt alla har likadana behov alltid. En rullstolsbunden elev behöver en ramp, men det är 1000 andra elever i skolan som inte behöver ramp. Vet du vad en ramp kostar??????? Skolan blir så lidande av att vi hjälper den här stackars minoritets-människan och gamla Agda på ålderdomshemmet kanske inte får så mkt mat hon behöver pga detta så nehejdu lilla rullstolsmänniska, här blir det ingen ramp för vi hjälper inte minoriteter. (OBS: Enligt Giftfris syn.)

Att vi inte har en fungerade grundskola (enligt dig) i Sverige beror inte på att några skolor har duschdraperi i sina duschar (för jag lovar dig, det finns, jag har själv haft turen i gymnasiet att få se det med egna ögon).

Jag har ganska god kunskap om ekonomi, tack som frågar, men jag har också en stor medkänsla för andra människor. Något du verkar sakna... om det inte gynnar sveriges ekonomi dvs....
    Men snälla du, finns det inga pengar att köpa för så kan du inte kräva att det ska gå att tillgodose allas önskemål, dt måste vara hur enkelt som helst att förstå.., så jävla dålig kan inte ens den svenska grundskolan vara att du inte har fått lära dig det..

Sen har du helt fel i att folks grundläggande behov skiljer sig åt, där är vi faktiskt helt identiska om vi håller oss till majoriteten, å det är alltid ifrån den vi måste utgå.

När vi sen har sett till  att vi är bäst i världen på att förmedla baskunskaper till våra barn, att vi kan ge den bästa vården, att vi har den bästa infrastrukturen, ja då kan vi börja dela ut pengar till minoriteter, men inte ett enda öre förrän vi klarat det..
    Gör vi inte det då förstör vi för alla, inkl minoriteterna, ëftersom alla såklart får vara med å betala för saker som de flesta av oss aldrig kommer att nyttja.

Kontentan är att alla blir förlorare, eller ja de flesta av oss iaf.., vi som kan köpa oss till dyr välfärd drabbas förstås inte mer än ekonomiskt, men alla andra kommer att få det sämre på alla sätt..
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 15:34:29 följande:
    Jag hålller verkligen inte med dig, men jag är inte korkad för det hur mycket du än vill att jag ska vara det.

Du svarar ju inte riktigt på det jag skriver... Det finns vissa grundläggande behov som inte alla har men som vissa har så är det bara. Så då tycker du alltså inte att en rullstolsburen elev ska kunna få en ramp i sin skola? Att innan vi kan göra det så måste hela Sverige gå med vinst hela tiden. Du kan inte se att det finns behov som måste bli tillgodosedda även om det betyder att vår skola inte kan vara bäst i hela världen.

Jag har inget emot att mina skattepengar bland annat går till minoriteter. Att du har ett problem med det får som sagt stå för dig, själv tycker jag att alla människor, minoritet eller majoritet, infödda svenska eller invandrare har lika mycket värde i Sverige. Att pengar sen "försvinner" eller inte räcker till, då får man lösa det.

Har du så mycket åsikter om hur Sverige ska lösa sina välfärdsproblem får du väl skriva till Fredrik Reinfeldt, eller själv bli politiker. Men med närmare eftertanke tror jag nog att det är bäst att du låter bli....
    Jag försöker bara få dig m.fl att förstå, att finns det inte pengar så går det heller inte att betal för nåt extra, jag tänker inte ge mig in i nån debatt om vad som ska anskaffas på resp ställe/i varje kommun.., bara att det ska inte anskaffas nåt alls som inte ger mervärde åt ALLA, så länge det inte finns pengar till att betala för det., för det är skada den hand som föder oss..

Jag vill få dig att förstå att vi inte kan skaffa "rullstolsramper" eller "duschdraperier" bara för att vissa behöver det, så länge vi inte ger ALLA det bästa av andra mer grundläggande behov..
    Å jag är helt säker på att en rullstolsbunden begriper att dom kan få vänta på en ramp, att dom hellre väljer att prioritera t.ex utbildning å sjukvård, bara dom får lite hjälp av oss andra med saker dom inte klarar på egen hand..

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att se, att vi de senaste årtiondena har gjort så mycket idiotiskt att vi inte ens längre har råd med det mest elementära i ett välfärdssamhälle.

Vad är det som är så svårt att förstå med att vi har en undermålig skola, en undermålig vård/omsorg, en undermålig infrastruktur för att vi saknar pengar för att rätta till problemen, bara för att vi lägger pengar på en massa saker som majoriteten  av oss kan klara oss utan.
    Nästan varenda kommun går minus år efter år, å det är ni i produktiv ålder som kommer att få betala notan om bara ett par årtionden om inget görs, ändå tar ni på er skygglappar å öronproppar å låtsassom inget har hänt, å kräver dessutom att mer å fler idiotiska utgifter ska göras från skatteintäkter som inte längre finns..
    Hur i h-vete hade di/ni tänkt lösa ökad utgifter när skatteintäkterna minskar å kommer att minska ännu mer? 
    Ja det går förstås att avgiftsbelägga mycket av det som idag är gratis, tvingande terminsavgifter i grunskolan är ett alternativ..
  • giftfri
    Anonym skrev 2013-01-10 15:08:00 följande:
    Ja du, det kanske är det här som är slutet för oss, tioåringar som inte vill duscha med varandra kommer att bli Sveriges undergång..

Jag är inte förvånad att du m.fl inte vill se problematiken, utan istället väljer att förlöjliga..
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 16:09:03 följande:
    Fortfarande är inte lösningen på Sveriges "undermålighet" att rullstolsburna inte ska få ramper eller huruvida skolor ska ha duschdraperi eller inte. Kan du inte visa några siffror på hur mycket Sverige har i underskott av pengar, för enligt dig verkar vi ha det j*vligt illa ställt... Och ska du skylla på någon så skyll på moderaterna som har makten nu. De gillar ju individ-ansvar på högsta nivå så varför har det inte blivit bättre då?

Ska vi skriva ett brev till alla kommuner och be dem se efter om det finns några pengar över till duschdraperi? Om du googlar litegrann kommer du se att det redan är skolor som fixar detta... så kanske skapar du ett problem som inte finns...

Sedan svarade du aldrig på min fråga om du är en sådan som tror att invandrarna tar Sveriges pengar...?

Och nej jag tror inte det är okej för en rullstolsburen elev att få stå utanför skolan hela dagen för att han/hon inte kan ta sig upp för trappan som leder in i skolan. Hur tänkte du där?

För att det inte finns några lätttillgängliga siffror hur illa ställ det är med Sverige, men kolla med din kommun dom har siffror som gäller just den.
    Vill du ha sanningen om Sverige får du bl.a titta på hur mycket svensken är skyldig eller har lånat, å då blir det riktigt skrämmande, http://www.svt.se/nyheter/sverige/svenskens-lanefest-okar-mest-i-europa otrevlig läsning å du kan få många fler bevis hur illa ställt det ä med Sverige.., så bli inte förvånad om vi kraschlandar likt Irland, Spanien å Grekland.., ett par % högre arbetslöshet å kraschen är ett faktum.., spelar ingen roll hur mycket politikerna försöker dölja det faktumet, för kan inte svensken betala sina lån till bankerna så går det snabbt för Sverige att hamna i den värsta kris vi nånsin kan föreställa oss.
  • giftfri
    Leola skrev 2013-01-10 16:38:06 följande:
    Förstår fortfarande inte att du sätter igång och målar något slags skräckscenario ekonomimässigt. Tråden handlar om att vissa (eller många) barn och ungdomar mår dåligt av att behöva duscha i stora gemensamma duschar utan duschdraperi eller duschkabiner. Men jag har förstått att du inte bryr dig om dem.

Orkar inte sitta och diskutera Sveriges eventuella framtida ekonomiska kris med dig då det svävar för långt ifrån ämnet. Starta en ny tråd om detta om det är så intressant för dig.

Därför att vi står inför ett skräckscenario, ett skräckscenari minst lika eländigt som det i Grekland.. Det mest skrämmande är att vi/regeringen forfarande tillåter utlåning i en takt som är livsfarlig.., det säger väl allt att Norge nu bromsar utlåningen långt mer än vi Sverige, trots att dom har gott om kontanter å inga skulder att hantera en bolånekrasch.., vi i Sverige har inga kontanter alls, bara en massa skulder!!!
    Just nu lever vi väldigt farligt i Sverige, å jag ororar mig för hur Svensson ska klara en ev bolånekrasch.., klart som fan jag m.fl då blir förbannade när folk inte förstår bättre än att kräva ännu fler idiotiska utgifter tagna från skatteintäkterna.., ska kommunerna klara det, ja då får så gott som alla låna..

Själv har jag säkrat alla tillgångar å gjort mig av med alla skulder å kan därmed lugnt sitta vid sidan om å titta på, men hur många har råd å kan det?

• giftfri
    Anonym skrev 2013-01-11 01:42:55 följande:
    Vill du ha en högre ribba så föreslår jag att du höjer den själv.
    Jag har försökt flera ggr, men draperie-xtremisterna vill inte det.., dom vill inte se till det större sammanhanget, vilket sällan de som snöat in på nån barnslig sakfråga vill göra, dom komer alltid med ogenomtänkta argument som, det är en prioriteringfråga, det kostar inte mycket o.s.v.., dom vägrar alltid att se det problematiken i sin helhet..
  • giftfri
    Anonym skrev 2013-01-11 15:35:26 följande:
    Nej det har du inte. Det du däremot sysslar med är att förminska andras känslor.

Dessutom är du hemskt OT..

Skitsnack, du m.fl vill helt enkelt inte inse att det inte alltid går att få som man vill, å att precis allt kostar pengar..
    Men du å alla som tycker som dig är fria att själva bekosta det ni önskar, men kräv inte att alla vi andra ska vara med å betala, för vi vill att ALLA först å främst ska få det bästa av det vi verkligen behöver, å dit hör inte några dushdraperier..
  • giftfri
    Anonym skrev 2013-01-11 16:52:46 följande:
    Men vilken fittig jävla attityd du har! Det kan aldrig vara riktigt sunt att bära runt på sådana aggressioner, ta en time out!

Här handlar det inte om att få som man vill, här diskuteras obehag man upplevt som barn. Har du svårt att förstå det?

Tagga ner tanten, det var länge sen tråden tråden slutade å handla om det, å flyttades över till att gälla kostnader.
    För övrigt så skiter jag om jag har en fittig attityd, å vidhåller fortfarande att ingen ska behöva lägga skattepengar på skitsaker som duschdrapperier..
  • giftfri
    Anonym skrev 2013-01-11 23:10:52 följande:
    Hade du vart torr bakom öronen så hade du förstått att din argumentations teknik är värdelös i frågan om att vilja plocka poäng och vinna en debatt.
    Det enda du lyckats med att uppnå i denna tråden är att trampa människor på tårna och reta upp.
    Tyvärr så går det inte att ta dig på särskilt stort allvar.

Jag brukar sitta på ett forum där en man går på och härjar som du gör här, han är en bra bit över femtio, trött på livet som springpojke och gravt alkoholiserad. Jag kan inte låta bli att tänka att ni två skulle kunna vara släkt. Ni har precis samma typ av verklighetsfrånvänt sätt att diskutera och rejvar loss, mest för sig själva, i frågor som rör det "stora hela"..

Det enda man hör dig skråla om är minoriteten och kostnader. Jag funderade tidigt på om du nyss lärt dig vad minoritet betyder eller om det var den vanliga typen av "jag rör mig med stora ord, därför är jag smart" snack.

Då kan jag tänka mig att fortsätta trampa på människor, för så länge det finns de som inte vill eller kan förstå att det inte bara är att gnälla å klaga på allt, å sen tro att vi andra ska skjuta till pengar för att lösa deras problem så behövs vi som vågar sticka ut hakan å "trampa" lite på dessa människor.

Å kan man inte duscha å tvätta sig tillsammans med andra, så är det fan inte nåt drapperi man behöver, utan kvalificerad psykologisk hjälp.., å det kan jag absolut tänka mig att bekosta., för olyckliga å otrygga (sjuka) människor hör till det basutbud vi alltid måste  ha pengar..
  • giftfri
    Anonym (A) skrev 2013-08-15 16:32:20 följande:
    Nu är jag intresserad... vad röstar du på? Glad

Ja du.., bra fråga  

Eftersom det är tillåtet med allianser å blockbildningar så anser jag det meningslöst att rösta nåt av de politiska partier som idag finns i riksdagshuset, ja påtvingas ju minst två andra partiers politik, å det kommer jag aldrig att ställa mig bakom..

SD ser jag inte som ett alternativ ö.h.t, dom saknar trovärdighet å ältar sina traumatiska upplevelser om invandrare, bidragstagare å arbetslösa att det enbart är skrattretande.., orkar inte ens lyssna längre..

Så de alternativ jag har, är att rösta på nåt litet lokalt parti.., går alltis att hoppas dom får nån form av inflytande i den lokala politiken.-., eller så blir det Piratpartiet.., det blev idag än mer aktuellt när Polisen nu kräver att få tillgång till kryteringsnycklar, men hänvisning till att fånga pedofiler på internet (vad annars).

Med FRA-lagen i gott minne, så skulle jag inte bli förvånad om Polisen kommer att sitt krav uppfyllt, helt klart kommer dom att bli uppbackade av USA på samma sätt som när FRA-lagen infördes efter krav från bl.a USA..   

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
Svar på tråden samduschning