• La Lola

samduschning

CrazyChristina skrev 2013-01-08 21:26:24 följande:
    De gick alla möjliga rykten om att hon egentligen va kille och att det var därför. Ingen ingen hade sett henne naken så ingen viste hon var masku, lint byggd i ansiktet.
    Herrejösses....stackars människa.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Mariohn skrev 2013-01-08 22:05:09 följande:
    Helt ärligt tycker jag att det är en jäkla hets på duschandet. Alla ungar spelar fotboll hela rasten och svettas. MEn om man hoppat över en ribba eller kastat boll under en LEKTION är det plötsligt svinäckligt. 
    Visst är det där intressant! Jag har också lagt märke till det.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 07:40:17 följande:
    De e väl bara att duscha när man kommer hem istället och byta om på toaletten om man är "blyg"
    Fast varför ska man behöva vänta när det är så enkelt att fixa enskilda duschplatser?
  • La Lola
    Anonym (Hel & Ren) skrev 2013-01-09 09:36:25 följande:
    Hur ska man då göra på badhus?
    Och så tar vi det en gång till; det är frivilligt att gå dit.
    De som upplever att det är jobbigt att duscha med andra undviker badhus.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 09:46:00 följande:
    När jag gick i skolan, delades vi tjejer in i två omklädningsrum för att vi dels inte skulle vara så många i samma rum, men även för vi skulle känna oss mer bekväma i duschen då vi var mindre grupper och ofta med vännerna vi stog närmast. Detta minskade mobbningen i vår klass. Hur killarna gjorde vet ja inte. Men detta kanske är nått att ta till istället för draperier och väggar?
    Och för den som redan var mobbad, hur kändes detta? För den som saknade vänner menar jag.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 09:47:54 följande:
    Glasväggarna är ju fortfarande öppna på ena sidan eller hur? Då ser man ju iallafall!
    Öppna på ena sidan?
  • La Lola
    Miss P71 skrev 2013-01-09 13:54:04 följande:

Jag tycker det är tramsigt bara.. låt barn få vara barn... De har oftast inte problemet.. det är föräldrarna...
    På vilket sätt menar du att det är föräldrarna?
    Jag minns hur det var att vara barn o behöva duscha ihop med andra.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 14:08:23 följande:
    Men om det är så hemskt så kan man väl skicka med barnen en baddräkt att duscha i?
    Va?
  • La Lola
    giftfri skrev 2013-01-09 14:52:34 följande:
    Ja vad kan det bero på att inte varenda minoritet kan få sina önskemål tillgodosedda?
    Tyvärr har det redan gått för långt med att gå monoriter till mötes, så nu räcker inte våra gemensamma skatteintäkter till längre.., vi får spara på allt, skola, omsorg, vård, imfrastrukturen, ja snart sagt allt måste vi skära ner på..
    Att då gå ännu fler minoriteter till möstes är det mest galna vi kan ta oss till med, eftersom det betyder att det gemensamma får ta ännu mer stryk..

Så det är dags att dra in på det mesta som enbart gagnar minoriteter så att vi åtminstone kan återställa skolan, vården å omsorgen till vad den en gång var..  
    Minoritet? Tänker du på nån särskild grupp här nu eller vad då?
  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 15:39:43 följande:
    Ja, varför tvinga dem till att göra något i grupp, eller någonting alls för den delen.
    Mitt jobb är obekvämt, slipper jag?
    Att du inte har problem med att vara naken i grupp är en sak.
    Men inse att det inte är lika enkelt för alla.
Svar på tråden samduschning