-
Men du går väl inte naken till skolan eller jobbet? Problemet här ligger ju just i att behöva klä av sig. Inte att omge sig med människor eller utföra sysslor i grupp.Tom Araya skrev 2013-01-09 16:15:28 följande:Jag var faktiskt inte helt bekväm med det men jag gjorde det ändå för att man måste, precis som man måste gå till skolan och till jobbet när man inte har lust också. Deal with life!
-
Du ska inte använda såna där avancerade ord som du inte vet vad dem betyder!giftfri skrev 2013-01-09 19:40:07 följande:Då kan du fan ordna/köpa/fixa det själv, för vi andra ska inte behöva lägga skattepenger på skitsaker som en liten minoritet gapar om..
-
och allt detta för att några tycker att vi kan ha lite draperier och skiljeväggar i duscharna på skolgympan!!giftfri skrev 2013-01-09 19:52:10 följande:Precis.., hela det här fjäskandet med allehanda minoriteter har helt gått överstyr å kostar oss alla skattebetalare miljarder å åter miljarder.
Pengar som till största delaen har tagits från skola, omsorg, sjukvård å infrastruktur, eftersom det är de största utgiftsposterna.
Idag ser vi konsekvenserna av det, en skola som knappt har styrfart, vård å omsorg som inte på långt när håller samma kvalité som för 30 år sen, en infrastruktur där inte ens tågen fungerar, å där vägstandarden är så usel att man måste stänga av 100-tals mil varje år!!
-
Tom Araya skrev 2013-01-10 10:56:57 följande:Grundproblemet här är bristande självförtroende, nakenhetsskam och mobbing, det orsakar i sig tur långt fler problem än bara obehag av att duscha med andra, om man ser på skolbarn i stort.
Ja så måste det vara, alla som inte vill duscha inför andra människor lider av dåligt självförtroende. Någon annan orsak är ju helt otänkbar -
Tom Araya skrev 2013-01-10 10:22:45 följande:Som sagt, du får nog göra lite studiebesök då för jag kan tala om att det inte ser ut så på många arbetsplatser där många duschar. Förövrigt så finns både skolor och simhallar som har någon form av mellanvägg mellan varje dusch, dock inget draperi.
I behöver inte göra studiebesök för att se hur fel du har. Totalt har jag säkert arbetat på 20 arbetsplatser eller mer och ingenstans var någon tvungen att duscha ihop med annan person. du framlägger det här gemensamma duschandet som om det vore livsavgörande...löjligt. -
Tom Araya skrev 2013-01-10 11:22:08 följande:Berätta gärna vad det mer kan handla om.
min nakna kropp vill jag inte visa upp för vem som helst, jag har inga komplex över den men finner det obekvämt att stå helnaken framför människor jag inte känner. Det behöver inte vara mer komplicerat än så. -
Tom Araya skrev 2013-01-10 11:33:47 följande:För det första har jag mycket svårt att tro att man inte känner sina klasskamrater för det andra kan du försöka inbilla mig att det inte finns något bakom det obehag du känner, du vill inte bara se det.
Attans! såklart känner du mig bättre än jag själv! såklart....en människa som aldrig träffat mig vet säkert mer om detta, absolut. -
Man är alltså mentalt eftersatt om man inte sköter hygien framför andra. det här tillhör nog det mest idiotiska jag läst på fl och då har man ändå läst mkt skit.
-
Anonym skrev 2013-01-10 11:44:44 följande:Det finns ju även många lagidrotter där man håller till i idrottshallar som inte har möjlighet till avskilda duschar. Ska man lära barnen att det är ok att gå hem svettig?
men hur trög går det att bli? det finns vuxna människor som hellre duschar hemma än i gymmets dusch, de är inte efterblivna för det. jaaaa guuud om man "lär" barn att gå hem o duscha...terapi nästa -
Anonym skrev 2013-01-10 11:48:08 följande:Jag tycker det är sjukt jävla ofräscht! Jag fick lära mig som barn att när man tränat, så duschar man och byter om till rena kläder inkl. rena underkläder där man är. Så gjorde alla tjejer i fotboll och handbollslaget. Ingen tyckte att det var konstigt. Vi hänger fortfarande i hop och tränar på gym, alla duschar där... Jag skulle aldrig t ex. sätta mig i bilen i svettiga träningskläder, BLÄ!
Nej men ingen tvingar dig att åka klädd så heller..men du bestämmer faktiskt inte vad andra ska få lov att göra. en vän till mig har 15 min hem från gymmet....hon går, svettig o allt. inte värre än om hon joggat... -
Tom Araya skrev 2013-01-10 11:57:23 följande:Ja, de 20 arbetsplatserna måste ju verkligen vara sanningen på hela sveriges arbetsmarknad...suck! Fattar du inte hur dum du gör dig nu. Jag som jobbat inom verkstad och industri VET att duschutrymmena på många av dessa arbetsplatser är likvärdiga med de på många skolor. Det är INTE fem duschkabiner som står där utan i bästa fall en mellanvägg i gemensamt utrymme och ofta utan draperi. Faktiskt kan gemensamt duschande vara livsavgörande, det är bara du som inte kan se så långt i din skyddade värld.
I så fall presenterar du lika fakta som mig då. vi har vittnat två olika varianter på duschutrymmen , vad är problemet!? till mig påstår du att jag ska åka runt till arbetsplatser , du kan ju göra likadant då! Bara för att du bara sett gemensamma utrymmen så betyder det inte att det ser likadant ut överallt, vilket du försökt påskina o det är därför jag drog upp mina erfarenheter. -
Tom Araya: kul att du sätter dig över folks känslor inför att vara nakna för andra människor.kan du inte gå naken till jobbet? det är ju så naturligt och sedan kan gå naken hem i regn. Ta med en tvål så kan du tvätta av dig under den. det vore ju så hemskt att gå svettig.
-
Jag är annars en pro-naturare jag också, ser till exempel inte hemska i att amma sitt barn på stan, fik etc Men jag tycker människor, ja faktiskt också, ska själva ha fullständig rätt över sin kropp och när den ska visas upp. Som Särskriven skrev, människor känner sig ofta betydligt mer utsatta utan kläder än med kläder, det är det handlar o.Gumsegumsan skrev 2013-01-10 17:05:38 följande:hahaha
jag ser det framför mig
skämt åsido, jag är också lite less på allt som är sååååå naturligt.. ja det är naturligt att bajsa, ha sex, föda barn m.m. också och jag föredrar inte att göra något av detta inför andra heller..
och egentligen, alla som inte trivs med att vara nakna i gemensam dusch, varför i helvete ska dem förklara sig? Ska folk seriöst behöva förklara sig och FÖRSVARA sig när de säger sig vara obekväma med att vara nakna bland andra människor? Ska man behöva försvara att manvill sitta själv och skita också`? Eller har man dåligt självförtroende då också? Kan man som barn få märkliga tankar som att "hrrm, undrar om alla människor bajsar?? jag SER dem ju inte bajsa??"
Argumenten är så jävla dumma att en skämskudde inte räcker. -
Tom Araya: varför är det så svårt för att dig att respektera att somliga inte vill duscha med andra? Du har drar till med alla möjliga konstiga teser om varför vi inte vill, vi har dåligt självförtroende, verkar inte kunna sköta hygienen ordentligt, vi har antagligen väldigt stora problem med kroppen och jag vet inte allt. med den logiken borde vi kunna anta att de som tycker som dig är konstiga, ni verkar ju känna ett abnormt behov av att visa er för andra, ni borde väl älska att strutta nakna och ni skulle antagligen inte veta att människor såg olika ut utan kläder. en tråden hade mage att påstå att samduschning var en del av allmänbildningen. jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Liksom, fortsätt duscha med andra. men döm ut de som inte vill för onormala....det äe faktiskt inte schysst nånstans och jag fattar inte hur er värld kan bli så störd av att några hellre duschar bakom draperi...liksom..jag vet att min kropp är snygg men va faan...