Fått ADHD/Asperger.
Hej. Mitt namn är Christian och är 23 år gammal nu. Jag vet inte direkt just nu vad jag ska ta mig till. Jag har ett tag nu sett fram emot att min utredning skulle få sitt slut. Problemet är att jag trodde att jag var okej med ett ja eller ett nej. Men idag var sista dagen hos Carema och jag och min neuropsykolog pratade ett tag och han berättade att jag har adhd och asperger. Jag blev chockad men ändå inte och det har inte slagit till fören nu. Visst har jag äntligen fått svar på alla frågor som gäller skola, socialaumgängen osv. Varför jag har svårt. Men jag känner mig ledsen av någon anledning. Min psykolog sa till mig att jag är samma person som jag var innan jag hade fått diagnosen och jag tänker på det konstant nu. Jag känner mig så korkad, jag är misslyckad i skola och i arbete. Jag kämpar och ger aldrig upp men samtidigt så lyckas jag aldrig. Jag kände på mig att jag var annorlunda men alla känner väl sig så? Men varför ska jag lida av funktionsnedsättningar som gör det svårare för mig att förstå och få saker gjort, det är väl en retorisk fråga för det går inte att svara på eftersom det är 'random' och det finns i generna. Min lillebror har fått diagnos han med adhd /asperger autism. Och jag var värre än han när jag var i hans ålder. Jag vet inte hur jag ska smälta detta. Just nu känns det som om min existens är suddig.
MVH. Christian.