• Anonym (kanske)

Någon som fått pengar för dom är bipolära?

Som rubriken lyder undrar jag om någon som läser detta fått pengar från försäkringsbolaget dom har för att dom är bipolära

• Svar på tråden Någon som fått pengar för dom är bipolära?
  • Anonym

Nepp, inte en krona.
    Varför skulle man få det? Obestämd 

• Anonym (Doh)
    Anonym skrev 2013-01-08 21:29:39 följande:
    Nepp, inte en krona.
    Varför skulle man få det? Obestämd 
    För att man kanske har en försäkring...?
  • Anonym
    Anonym (Doh) skrev 2013-01-08 21:35:08 följande:
    För att man kanske har en försäkring...?

Har alla bipolära det tror du?
    Vem är "man"? Är det du? 
  • Anonym (kanske)

Ja alltså. Tex om man har adhd eller något kan man ju få ut pengar för det och undrade bara om någon fått det som är bipolär

• Anonym (Doh)
    Anonym skrev 2013-01-08 21:36:38 följande:

Har alla bipolära det tror du?
    Vem är "man"? Är det du? 
    Vilket otrevligt svar! Jag gav ett exempel på hur man kan få pengar, och JA, klart jag är försäkrad. Det är väl alla vuxna människor?
  • Anonym (Doh)
    Anonym (kanske) skrev 2013-01-08 21:38:34 följande:
    Ja alltså. Tex om man har adhd eller något kan man ju få ut pengar för det och undrade bara om någon fått det som är bipolär
    Ring ditt försäkringsbolag och kolla =)
  • Anonym (kanske)

jo ha tänkt göra det . Blev bara lite nyfiken och ville se ifall någon ens fått de. :P

• Anonym

Har aldrig hört att någon fått det

• Anonym (bekantingen)

Jag tror att det kräver att man haft en speciell försäkring sedan barndomen som gäller om man skulle få skada eller visa sig ha sjukdom som gör att man inte är fullt arbetsför. Då är det vanligen så att försäkringen skall ha tagits innan skadan/sjukdomen visar sig. 

Så jag skulle tro att du behöver 1. ringa ditt bolag och kolla om din försäkring gäller just detta och
    2. ha papper på att du inte är fullt arbetsför  

Ledsamt att höra att du eller någon nära dig har bipolär sjukdom, det är jättejobbiga saker det där! 

Svar på tråden Någon som fått pengar för dom är bipolära?