Se min årsinkomst på skatteverket.se
Hej!
Behöver hjälp. Behöver veta vad jag hade för årsinkomst 2012. Har e-legitimation men kan inte hitta det på skatteverket.se. Är student så jag har inte en fast inkomst utan har jobbat extra osv.
Hej!
Behöver hjälp. Behöver veta vad jag hade för årsinkomst 2012. Har e-legitimation men kan inte hitta det på skatteverket.se. Är student så jag har inte en fast inkomst utan har jobbat extra osv.
Under "Välj e-tjänst" så väljer du "Skattebesked"
Ringde nu och det skulle dröja till mars/april att få fram 2012 års uppgifter tydligen.. Jobbigt eftersom jag behövde veta min årsinkomst. Måste nu kontakta arbetsgivare för att få veta detta och har haft många olika under året så det var lite jobbigt..
Men de flesta arbetsgivare brukar väl skicka ut papper på årsinkomsten någon gång i januari? Sådana har jag alltid fått, från alla ställen jag jobbat på...
Kan ju tillägga, att jag fått uppfattningen att kontrolluppgifterna/årsbeskedet skickas ut för att man ska veta vilka uppgifter som företaget har skickat in till skatteverket, inför deklarationen. Så jag förstår att skatteverket kanske inte har alla siffror än...
Skatteverket samlar in uppgifter från en herrans massa ställen, därav att det inte är klart än på några månader. Däremot om det bara är inkomst av tjänst du är intresserad av och du har en arbetsgivare så brukar lön och skatt ackumuleras månad för månad på lönespecifikationen. Så på din lönespecifikation för december månad bör du kunna se värdena för hela 2012.
Vill veta årsinkomst både försäkringskassan 75% och jobbet 25% hur mycket de blir jag får ut varje månad mvh Alice Jansson tranemo