• hymafr

Normal grundlön för undersköterska

Hej!

Ni som jobbar som undersköterskor - vad tjänar ni?

Vad är er grundlön och vad får ni i ob-tillägg, dvs hur mycket tjänar ni sammanlagt per månad?

Hur gamla är ni och hur länge har ni jobbat i yrket? 

Jag vänder mig i huvudsak till er som jobbar i en stad med runt 100.000 invånare, men alla är varmt välkomna att svara.

Är också intresserad av att veta vilka arbetsuppgifter ni har och vilken sorts arbetsplats (sjukhus, äldreboende, etc)   

Vore mycket tacksam för svar.       

• Svar på tråden Normal grundlön för undersköterska
  • Sisisisi

Jag pluggar nu men för ett år sen jobbade jag lite blandat sovande natt och dag på ett LSS-boende. Jag hade 19800 kr i grundlön. Fick ut ca 18500 kr efter skatt.

Jag är 27 år och har jobbat där sen 2006.

• vivi85

Har 21000 i grundlön.. Har varit fast sedan 2009 och började år 2006.. :) vet ej vad jag för ut på heltid då jag precis börjat jobba heltid med blandade dgr och nätter..

• Mylittlebaby

122:-/timmen 20.100:-
    25 år gammal och jobbat inom vården sen jag var 20
    Jobbar inom social psykiatri

• voldis

Tjej 24 år. Jobbat sen 2007. Utbildad sen juni 2012. 21050:- i grundlön på heltid. Men jobbar bara 85 % får ut ca 14000:-

• hymafr

Jättetack för svar.

Finns det kanske någon mer som kan lite mer om vad ob-tillägg ger?

Det jag tänker är normal, schemalagd arbetstid med arbetstider vardag, helger, kväll. (ej natt).   

Kanske någon som jobbar ständig natt?

• voldis

På mitt jobb så är det OB KVÄLL - 18,90:- Tim. OB HELG - 47,10:- Tim. OB STORHELG - 94,30:- Tim. OB NATT - 38,20:- Tim. De som är timvikarie får också SEMESTER ERSÄTTNING - 14,07:- Tim

• Jäntan87

Jag har 21200kr och jobbar på en Hälsocentral, alltså bra dagtid.
    Har jobbat som Uska sedan 2005 men blev klar Uska 2006.

• hymafr
    Jäntan87 skrev 2013-01-11 08:58:00 följande:
    Jag har 21200kr och jobbar på en Hälsocentral, alltså bra dagtid.
    Har jobbat som Uska sedan 2005 men blev klar Uska 2006.
    Oj, det låter ju rätt bra iom att du bara jobbar dagtid.
  • hymafr

Några frågor till:

Tyckte ni att utbildningen var svår/jobbig/etc eller lätt/intressant/etc?

Hur lång var utbildningen? (Tänker att man kanske kan välja olika former av utbildning)

Hur tycker ni det är att jobba som undersköterska? Är det slitigt, stressigt, fysiskt tröttande, tunga lyft, eller kanske trevligt, intressant, roligt, etc? Eller en blandning?

Skulle ni välja en annan utbildning/yrke om ni skulle valt idag? Varför/ varför inte?    

Alla tips/råd till mig tas tacksamt emot, både det positiva och det negativa.    

Svar på tråden Normal grundlön för undersköterska