• hymafr

Normal grundlön för undersköterska

Hej!

Ni som jobbar som undersköterskor - vad tjänar ni?

Vad är er grundlön och vad får ni i ob-tillägg, dvs hur mycket tjänar ni sammanlagt per månad?

Hur gamla är ni och hur länge har ni jobbat i yrket? 

Jag vänder mig i huvudsak till er som jobbar i en stad med runt 100.000 invånare, men alla är varmt välkomna att svara.

Är också intresserad av att veta vilka arbetsuppgifter ni har och vilken sorts arbetsplats (sjukhus, äldreboende, etc)   

Vore mycket tacksam för svar.       

• Svar på tråden Normal grundlön för undersköterska
  • Kimmi

Jobbar som undersköterska på förlossningen sedan 2008 Har 22800 i grundlön

• Kimmi
    Mammatilltretroll skrev 2013-01-25 12:59:48 följande:
    Kimmie: vilket sjukhus och vad hade du i ingångslön?

Jag jobbar på BB Stockholm förlossning/eftervård som ligger på Danderyds sjukhus i Stockholm BB Sthlm är en privat förlossningsklinik Kan inte siffrorna i huvudet men kan kolla upp när jag är hemma 😊
  • Mammatilltretroll

Kimmi: vore jätteintressant!
    Bor själv i vaxholm och är färdig usk om 7 månader och hoppas att kunna få göra praktik på bb Sthlm och kanske få jobb där i framtiden :)

• Kimmi
    Mammatilltretroll skrev 2013-01-26 17:17:51 följande:
    Kimmi: vore jätteintressant! Bor själv i vaxholm och är färdig usk om 7 månader och hoppas att kunna få göra praktik på bb Sthlm och kanske få jobb där i framtiden :)

Vet jag kanske vem du är? Flyttade själv från Vaxholm för 1,5 år sedan, bott där i typ 20 år 😊 Kollade mina papper, avslutade min USK utbildning maj 2008 fick ett vikariat augusti 2008 och fast tjänst 1 år senare 2009 då var min lön 18.500 ingen som helst erfarenhet av akutvård/förlossning
  • Mammatilltretroll

Kimmi: vi kanske har setts i Vaxholm? :)
    Jag har tre barn 3, 6 och 7 år..

Då har du hoppat upp rejält i lön sedan du började..

22800 måste vara bra för uska?
    Har hört att de flesta bara tjänar 18000 - 21000..?
    Men just BB Sthlm är väl privat och kanske ligger högre i lön.. :)

Tror du att det är svårt att få praktik hos er? ;)
    Jag har ju en kompis som måste vara kollega med dig som jag hoppas på kan hjälpa mig in lite till praktikplats..

• Kimmi
    Mammatilltretroll skrev 2013-01-27 22:05:27 följande:
    Kimmi: vi kanske har setts i Vaxholm? :) Jag har tre barn 3, 6 och 7 år.. Då har du hoppat upp rejält i lön sedan du började.. 22800 måste vara bra för uska? Har hört att de flesta bara tjänar 18000 - 21000..? Men just BB Sthlm är väl privat och kanske ligger högre i lön.. :) Tror du att det är svårt att få praktik hos er? ;) Jag har ju en kompis som måste vara kollega med dig som jag hoppas på kan hjälpa mig in lite till praktikplats..

Det har vi säkert gjort 😊 Jag flyttade till Åkersberga för 1,5 år sedan Dock går mina två äldsta barn kvar på Vaxö Skola BB Stockholm är privat, kan ej svara angående lönerna Vad heter din kompis? Beror på skolan om dom tillåter dig att söka plats själv
  • Candy89

22 800 är bra för usk med tanke på att ingångslönen för ssk är mellan 21 800 till 23 000 beroende på vart man jobbar....

• uska

Hej! Vill tala om att man får mer betalt som uska inom kommunerna, jag arbetar som uska i hemtjänst och min grundlön är 28660 nu med 2013 års lön. Då har jag arbetat där i 15 år.

• shirin

Hej

Jag är undersköterska sen 2009 och min grund lön ligger på 20250:kr

• lisa maja

har jobbat som undersköterska i snart 15 år har en grundlön på 21 885 kr ,

• Shieet

Ni måste verkligen löneförhandla!

Jag är 21 år, utbildad uska sen 3 år tillbaka och jobbar på karolinska univeritetssjukhuset i solna.

Jag har en månadslön på 24000 och med poängmodellen som finns på min avd tar jag ut ungefär 30000 efter skatt. (Poängmodellen är dubbelt så mycket värd än ob)

• ronnys12

jag har jobbat i vården i 16 år på demensboende jag får 22495 kr på heltid

• Klikki

Har 24400, har vart fast anställd i 5 år. Är 28 år. Utbildad sen 5 år tillbaka. Jobbar inom hemvården och bara dagtid.

• Landstingsuska

Hej. Jobbat 20 år snart i akutvården i stockholm... jobbar iof ganska mycket extra men har en månadslön på 41400 om jag slår ut förra årets årsinkomst på månadslön :) så alla undersköterskor är inte dåligt betalda :)

Svar på tråden Normal grundlön för undersköterska