• hymafr

Normal grundlön för undersköterska

Hej!

Ni som jobbar som undersköterskor - vad tjänar ni?

Vad är er grundlön och vad får ni i ob-tillägg, dvs hur mycket tjänar ni sammanlagt per månad?

Hur gamla är ni och hur länge har ni jobbat i yrket? 

Jag vänder mig i huvudsak till er som jobbar i en stad med runt 100.000 invånare, men alla är varmt välkomna att svara.

Är också intresserad av att veta vilka arbetsuppgifter ni har och vilken sorts arbetsplats (sjukhus, äldreboende, etc)   

Vore mycket tacksam för svar.       

• Svar på tråden Normal grundlön för undersköterska
  • Kimmi

Jobbar som undersköterska på förlossningen sedan 2008 Har 22800 i grundlön

• Kimmi
    Mammatilltretroll skrev 2013-01-25 12:59:48 följande:
    Kimmie: vilket sjukhus och vad hade du i ingångslön?

Jag jobbar på BB Stockholm förlossning/eftervård som ligger på Danderyds sjukhus i Stockholm BB Sthlm är en privat förlossningsklinik Kan inte siffrorna i huvudet men kan kolla upp när jag är hemma 😊
  • Mammatilltretroll

Kimmi: vore jätteintressant!
    Bor själv i vaxholm och är färdig usk om 7 månader och hoppas att kunna få göra praktik på bb Sthlm och kanske få jobb där i framtiden :)

• Kimmi
    Mammatilltretroll skrev 2013-01-26 17:17:51 följande:
    Kimmi: vore jätteintressant! Bor själv i vaxholm och är färdig usk om 7 månader och hoppas att kunna få göra praktik på bb Sthlm och kanske få jobb där i framtiden :)

Vet jag kanske vem du är? Flyttade själv från Vaxholm för 1,5 år sedan, bott där i typ 20 år 😊 Kollade mina papper, avslutade min USK utbildning maj 2008 fick ett vikariat augusti 2008 och fast tjänst 1 år senare 2009 då var min lön 18.500 ingen som helst erfarenhet av akutvård/förlossning
  • Mammatilltretroll

Kimmi: vi kanske har setts i Vaxholm? :)
    Jag har tre barn 3, 6 och 7 år..

Då har du hoppat upp rejält i lön sedan du började..

22800 måste vara bra för uska?
    Har hört att de flesta bara tjänar 18000 - 21000..?