• Blondina

Baka till barnkalas

Ok skriv ner alla förslag på roliga saker att baka till barnkalas (3 år och 10 barn) Släng gärna med bilder så jag får  lite inspiration.

- Blixten-tårta

- chokladbollar med färgad kokos

- cake pops

- marchmallow på pinne doppade i choklad och strössel

• Svar på tråden Baka till barnkalas
  • Grandmother

Är detta vad barnet har önskat sig?

• Blondina

Nääää om jag frågar dottern vad hon vill ha är det bara DAMMSUGARE som gäller, men det kommer några vuxna också...........

• Grandmother
    Blondina skrev 2013-01-09 15:32:57 följande:
    Nääää om jag frågar dottern vad hon vill ha är det bara DAMMSUGARE som gäller, men det kommer några vuxna också...........

Gör det som barnen vill ha..det är ju BARNKALAS
  • Blondina

vad vill barn ha då??? mitt barn äter som sagt BARA dammsugare..................

• Grandmother
    Blondina skrev 2013-01-09 15:51:35 följande:
    vad vill barn ha då??? mitt barn äter som sagt BARA dammsugare..................

Det du skrev längst upp i trådstarten..äter inte ditt barn det då?
  • UngSambo

Vi gjorde en tågtårta när jag fixade min kusins födelsedag när han fyllde 4 år, man tar halvliters glasspaket från gb och lägger ett halvt ovanpå ett helt, så att det blir som ett lok, och sedan 1-2 "vagnar" som är ett glasspaket vardera, eller beroende på hur långt tåget nu ska vara :) sedan tar man ballerinakex som hjul (tåg har inte hjul på det sättet men vilken unge bryr sig?? Sedan tar man vispad grädde och täcker glassen med, och slutligen godis i lämpliga former, exempelvis nonstop, som gods i godsvagnarna! Dekorera gärna med andra saker, du vet, fyrkantiga godisar kan bli fönster på loket, en marshmallow kan bli skorsten, var lite innovativ!! Vi fick dessutom hjälp lite ofrivilligt på kalaset när vi gjorde tårtan av 5 4-åriga småkillar, och enligt dem var det det roligaste momentet på hela kalaset!

• Blondina

Grandmother: nix bara dammsugare. Äter inga andra kakor eller fikabröd. Måste ju erbjuda de andra barnen något annat känns det som.

• Grandmother
    Blondina skrev 2013-01-09 18:00:43 följande:
    Grandmother: nix bara dammsugare. Äter inga andra kakor eller fikabröd. Måste ju erbjuda de andra barnen något annat känns det som.

Ursäkta att jag småskrattar åt "bara dammsugare" Ser barnet framför mig med bestämd min...
  • Blondina

Du är INTE fel ute!!! Hon sitter lätt i 3 mil, på väg till stan, och tjatar om att hon vill ha dammsugare. Hon äter inte glass, bullar, tårta eller kladdkaka....

• lovely89

snickerskakor brukar alltid vara en hitt :) 

även kalaskakor
    www.google.se/imgres&imgrefurl=louisespis.blogspot.com/2011/03/kalaskakor.html&usg=__IIJx9OXLWzfEvLkgJgkD7SVNTEU=&h=1600&w=1600&sz=213&hl=sv&start=9&zoom=1&tbnid=5D9dB_lmxaaE-M:&tbnh=150&tbnw=150&ei=5w7zUPSFEuaH4ASQtIDoDw&prev=/search%3Fq%3Dkalaskakor%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1 

de är supergoda :)

Även kanel/vaniljbullar.

Tycker inte du behöver ha för mkt att välja på..

Svar på tråden Baka till barnkalas