• Lina o Ante

Adhd???

Hur kommer det sig att dom på skolan inte vill gå vidare?
    Min sambo har ADHD och Ja det är ärftligt, speciellt när det kommer från fadern..
    Nu vet jag ju inte vad pappan äter för mediciner och din son kanske inte behöver just mediciner utan bara en bättre förståelse.

Ligg på och om du inte kommer någon vart genom skolan tycker jag att ni själva tar kontakt med barnmorska eller läkare så dom kan skriva en remis för en utredning, Ni skall ha rätt att få göra en utredning på honom speciellt när pappan i fråga har diagnosen.

• Lina o Ante
    Banansugen skrev 2013-01-09 21:48:52 följande:
    Dom ser inte detta "klassiska" som dom säger.. Finns ju olika typer.  Min bror har adhd, och känner igen mycket i sonen från min bror. Även om min bror fick diagnosen väldigt sent, 36 år. Men han har verkligen blivit en annan människa utav medicinen. En bättre människa Glad
    Jo jag Förstår vad du menar.. Min guddotter var lika dan och hennes mamma gav sig inte nu har hon fått en diagnos som visade sig vara en typ av Aspergers istället, Så ge dig inte.

Ett tips när han ätit middag så ha honom inne och ge han typ lego eller bilbana som han redan då kan börja varva ner sig med.. Det kommer nog bli jobbigt till en början men jag tror det skulle vara bättre än att låta honom springa ut han behöver nog börja varva ner tidigare än efter kvällsfikat.
Svar på tråden Adhd???