Anonym (Less far) skrev 2013-01-10 14:04:56 följande:
Jag hade också blivit väldigt förvånad om de ger boendet till en person som inte ens har en postadress. Ja, det är en sak som oroar mig också, att hon ska sticka iväg med dottern. Lämningstiderna har inte skötts för fem öre och det känns oroligt när man dessutom inte är helt säker på vart hon bor och inte svarar i telefon.
Jag ska ta och kolla upp hur de arbetar i kommunen och fråga runt lite. Ett avtal gällande umgänget skulle verkligen behövas.
Tyvärr kan jag inte neka dottern umgänge med sin mamma, det skulle kännas otroligt elakt mot dottern som ändå älskar sin mamma. Mamman skadar inte dottern fysiskt eller är direkt elak mot henne och de har en fin relation som jag gärna ser att de fortsätter.
Vi har samma problem här, barnet vill ju verkligen ha umgänge med sin mamma och trots att hon upprepade gånger slagit honom, tillåter tingsrätten umgänge...men men, han mår ju ändå bäst av att träffa henne, så det är bara att bita ihop.
Du kan ju pröva med familjerätten, men för att ett avtal ska bli av, måste ni vara överens, i tingsrätten funkar det inte så. Du har inget att förlora (förutom advokatkostnader) på att gå dit om exet vägrar skriva på