LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-15 18:04:15 följande:
Ja jag sökte hjälp efter tre månader utan mens och gynekologen sa direkt att vi skulle testa Pergotime. Jag har aldrig haft menstruation utan t ex p piller, den har alltid varit oregelbunden så det är ingen idé att försöka på egen hand.
Lite så kan jag också känna...när man vet om att det kommer (troligen) att ta låååång tid på egen hand så ser jag heller inte det till någon anledning att vänta på hjälpen.
Har du hunnit köra några kurer? Kännt på hur det fungerar?
ida12 skrev 2013-01-15 23:07:45 följande:
Ja, det kändes som ett rejält bakslag! Nu har jag funnit mig i situationen, men tänker jag på det så blir man ju lite ledsen! För vår del var de på gott och ont, eftersom dag 17 (då de "flesta" får ägglossning) inträffade när jag var på studieresa och min man jobbar i Norge, så det hade blivit svårt då... sen vet man ju inte! Ägglossningen hade kunnat hamna när vi båda kommit hem.
Nu får vi istället ta det lugnt och satsa på nästa månad!
Håller tummarna för att nästa äl för er istället då blir den som tar Ida! *Hoppashoppas*
Jag är ju inne på min först kur så jag har lite nerver i magen. Dock tror jag att om jag käner min kropp kommer det att behövas lite mer än "bara" en tablett, men försöker tänka positivt!