Inlägg från: Zayco |Visa alla inlägg
  • Zayco

Amning på köpcenter, fik m.m.

Har läst typ hela tråden, kan inte fatta hur du ska bli barnmorska eller förälder när du verkar ha noll koll på någonting gällande barn överhuvudtaget. Att du ens tycker att det är mer okej med flaskmatning än amning (vilket du försvarar ditt argument med att barn behöver lugn o ro) så behöver väl barn lika mycket lugn och ro med flaska? Fast du kanske är en sån där osäker mamma som hellre låter din unge vara hungrig än matas offentligt. Eller vänta, du är ju inte ens mamma ännu? Vart kommer din stora erfarenhet ifrån undrar jag?

• Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 20:42:25 följande:
    absolut inte. Jag tycker bara att man ska försöka vara diskret.
    Du kommer med mycket ursäkter du.

Först är det för att mammor ej ska shoppa när dom har barn att ta hand om, sedan är det för att barnet behöver ''ett lugnt ställe'' och sedan nu är det för att ej väcka uppmärksamhet hos andra? Pft! 
  • Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 21:15:43 följande:
    Hänsyn till barnet genom att vara diskret??
    Haha jo barnet verkligen viskar i ditt öra att ''Snälla du, skulle jag kunna be om mer diskretion gällande min mors vänstra bröst?? ''
  • Zayco
    älskarlivet81 skrev 2013-01-10 21:19:44 följande:
    Hade det varit bättre om jag flaskmatat?

Bli inte barnmorska..
  • Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 21:21:20 följande:
    svarade på det högre upp.
    och mitt yrkesval hör INTE hit.
    Självklart gör det det! Du verkar ju inte ha någon slags kompetens alls inom det området (?)
  • Zayco

En fråga till alla här i tråden

Ditt barn skriker och är hungrig, det enda sättet för bebis att få ro är att få i sig mat.
    Vad gör du?

a) Jag måste givetvis vara diskret och visa respekt för min bebis skull, då går jag därifrån med en skrikandes hungrig bebis och åker en låååång väg hem för att amma där min plats är. I hemmet!

b) Självklart prioriterar jag BARNETS BEHOV först och matar barnet genast. Flaskmatning eller amning, bara barnet får sin föda.

• Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 21:25:47 följande:
    om man är helt synisk då, hur ska jag kunna ha någon kompetens när jag inte ens går utbildningen?
    Man bör ju i alla fall ha något slags intresse.

Varför yttrar du dig då om såna åsikter när du varken har argument eller kompetens? Varken som barnmorska eller förälder. 
  • Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 21:30:11 följande:
    varför dra in det jag vill göra? Jag vet tillexempel vissa grejer som en barnmorska gör. Det innefattar inte bara amning MEN det är inget jag gått djupare in på och läst om eftersom jag just nu är på en annan utbildning med helt andra kompetensområden.
    Därför att du pratar väldigt mycket om vad ett barns trygghet handlar om etc när du själv inte ens har någon erfarenhet alls inom den aspekten? Vart får du dina magnifika argument ifrån, då? 
  • Zayco
    Cadencee skrev 2013-01-10 21:37:07 följande:
    jag vet inte allt och har aldrig påstått det heller. Tycker bara inte att man behöver mata barnet med massa folk runtomkring sig.
    Barnet bryr sig inte om omgivningen, barnet bryr sig om att äta. Är det så svårt att ta till sig standard fakta?
Svar på tråden Amning på köpcenter, fik m.m.