Inlägg från: Annsiss |Visa alla inlägg
  • Annsiss

Amning på köpcenter, fik m.m.

Nej jag håller med bebisen behöver lugn och ro när den äter, dock hände det att jag tog med bebisen till köpcentret men det finns många som har fina och lugna amningsrum där man kan sitta vilket är bättre för både barn och mamma.

• Annsiss

Är jag ensam om att på restaurang och liknande ofrivilligt bevittnat ammande mammor som ogenerat lägger upp plaskvåta
    Amningsinlägg eller fyllda mjölkuppsamlare på bordet samt nån kräkkladdig trasa efter avslutad aktivitet. I mitt fall var i varje fall amningen en mkt blöt tillställning och inget jag behöver dela med mig av till en ofrivillig omgivning.

• Annsiss

Jag är definitivt inte amningsmotståndare men trots detta blir min matlust sabbad om jag måste bevittna andras mjölkkladdande mitt eget är väl nått annat men av respekt mot andra som känner som jag behåller jag det för mig själv eller i offentliga men för ändamålet avsedda rum

• Annsiss

Ja står fortfarande fast vid matning i lugn och ro på samma vis som att jag själv vill äta i lugn och rofylld miljö. Har bevittnat helt märkliga amningar och förstår inte argument om attbebisar ska släpas med i alla sammanhang, bl.a. En mamma på rockkonsert i Barcelona som dansade med ungen hängandes vid tutten säker jättebra mat situation.

• Annsiss

Nja lugn och ro handlar ju också om mammans välbefinnande och att mjölken ska rinna till sedan är ju amning viktigt för anknytningen och till det hör ju ögonkontakt och inte att skylas väl under filtar ( låter lite farligt, barnet behöver ju syre) sedan tror jag goda måltidsvador skapad tidigt på samma vis förstår jag inte föräldrar som skruvar upp en burk barnmat och börjar utfodra i tunnelbanan.

• Annsiss

Fast det handlar ju också om respekt för andra som kanske tycker att barnskrik och mjölkkladdande inte är så kul. Här i Sthlm så finns det amningsrum på de flesta varuhus och shoppingcentet då är det rätt respektlöst att sätta sig i provrummet och får tåla om man blir ombedd att flytta på sig man måste heller inte amma hur som helst när som helst, dottern ammandes var tredje timma då kunde man ju planera var det skulle bli.

• Annsiss

Ts jag är på din sida, varför springa runt i affärer det är väl därför man har en partner, första tiden var det definitivt hans jobb , jag matade han handlade, inte som om man vill springa runt och visa upp sig så mkt heller. Sedan fungerar amningen väldigt olika för alla och för endel är det helt enkelt vare sig okladdigt eller möjligt att göra diskret. Sedan har jag en känsla av att vissa njuter lite av att visa upp sig och sitt barn, varför sätter man sig annars mitt i trängseln i köpcentret på en bänk två m från amningsrummet.

• Annsiss

Ja vilken tur att min partner kan det, dock är inte mitt klädbehov så stort att jag måste handla jämt och det man absolut behöver kan han lugnt handla. Jag är övertygad om att hemmiljön är lugnare än restauranger och annat och förhoppningsvis har man en partner som kan ta hand om övriga barn så man kan sitta ostört. Men ni som tycker att amning och småbarn hör hemma i alla miljöer får ju också räkna med sura blickar och att ni blir tillsagda, senast i julas var jag på en julkonsert som blev avbruten på grund av att dirigenten helt enkelt fick nog av barnskrik och bad familjen att gå.

• Annsiss

Nej jag är inte ts råkar bara hålla med, oj vad osannolikt! Amningsbh var precis det mannen fick köpa han tog med kvittot på den jag med hjälp av kunnig expedit provat ut innan och köpte två till, inte så svårt. Och nej jag skulle inte få för mig att käka cheesburgare på bänk i nått köpcentra tror det är där vi är olika, sitter på stol vid bord och lär mitt barn detsamma.

Svar på tråden Amning på köpcenter, fik m.m.