• 2 barnsmamma ett på väg

Ni som har samma kön på era barn..

Väntar nu mitt fjärde barn och vet att det är en pojke..igen=)
    Vi har tre pojkar innan, varav en av dem gick bort väldigt tidigt. Jag fick en sån lättnad när de berättade att allt såg normalt ut och att bebisen mår bra. Jag blev så lycklig eftersom det enda jag tänker på är vad som kan gå fel..
    Men nu vet jag att många väntar på en tjej och jag orkade inte ringa och berätta för alla vad det blev för jag visste hur de skulle reagera. Att det är så synd om mig som inte får nån dotter osv..så jag valde att ringa de två personer i mitt liv som vet hur jag kämpar på med min sorg. Och det blev lika lättade och glada som jag.
    Läser här på FL om blivande mammor som gråter när de får reda på att de ska få en son.
    Jag känner sån enorm lycka, att få ett BARN till.

Hur känner ni andra som har samma kön på era barn? Är det "synd" om er som bara fick flickor eller pojkar?

• Svar på tråden Ni som har samma kön på era barn..
  • Sapato

Har två pojkar och vill ha ett till barn sen.
    Skulle vara kul med en tjej ( fråga mig inte varför tycker bara det) men spelar ingen som helst roll vad jag får

• tulip

Förlåt om jag kommer med ett svar även om du uttryckligen bad om svar från de med barn av samma kön.

Jag har en av varje men tänker ibland att det vore ju häftigt att se hur det skulle vara med samma kön också och se hur mycket som blir likt och olikt i så väl utseende som sätt även om barnen föds med samma kön. Så den där nyfikenheten har man nog med sig oavsett vad man får för konstellation. Viktigt bara att göra skillnad på en liten nyfikenhet och en total besatthet...

sen vet jag ju såklart att väljer vi att skaffa fler får vi ju garanterat ett barn med samma kön som något av de andra, kanske därför min nyfikenhet håller sig på en väldigt lugn nivå. men får jag en till tjej får jag ju aldrig veta hur det blivit med en till kille för fyra blir det inte är jag väldigt säker på så man kan undra och tänka i det oändliga tror jag. men inte är det synd om någon som fått barn, oavsett kön och enligt mig även oavsett handikapp. de är våra älskade barn i vilket fall!

• Tuffen

Inte ett dugg synd om mig, älskar mina söner över allt annat på denna jord!!! 

• vilket

Nej, det känns bara bra. Innan tvåan föddes så önskade jag en flicka, för att ha en av varje, men sen blev det oviktigt. Det är helt enkelt inte en så stor grej som man kan få för sig.

• Lily38

Jag har två pojkar o det passar mig alldeles utmärkt :)!! 

• fortsätt paddla

Det är inte synd om mig. Har tre flickor.. Lr jo, fasar lite för tonårstiden;)

• 2 barnsmamma ett på väg

härligt att höra hur ni känner!Glad
    Fick en del kommentarer efter både andra och tredje killen att det var synd om mig, fast jag upplevde det inte så.
    sen funderar man ju när vissa blir "knäckta" över vilket kön det är på ultraljudet..men när de väl kommer ut så hör man inte att nån klagar;)
    Hoppas folk kan bespara sig denna gången, för lite häftigt är det ju man kommer ha FYRA (om allt går bra) små grabbar (även om en av dem är i himmelen...)!

• Elgar
    2 barnsmamma ett på väg skrev 2013-01-10 22:37:51 följande:
    härligt att höra hur ni känner!Glad
    Fick en del kommentarer efter både andra och tredje killen att det var synd om mig, fast jag upplevde det inte så.
    sen funderar man ju när vissa blir "knäckta" över vilket kön det är på ultraljudet..men när de väl kommer ut så hör man inte att nån klagar;)
    Hoppas folk kan bespara sig denna gången, för lite häftigt är det ju man kommer ha FYRA (om allt går bra) små grabbar (även om en av dem är i himmelen...)!
    Känner igen det delvis, fick SÅ mycket kommentarer när jag väntade tredje barnet. Så många som önskade mig en flicka och sa att de skulle hålla tummarna för mig trots att jag inte uttryckt en egen önskan om att få en flicka. Fyra gossar är ju hur coolt som helst!
  • jennie86

Jag har en av varje och då får jag ofta höra vad kul då är du färdig med flera barn nu då? Alltså hallå jag skulle väl vara lika färdig eftersom jag bara vill ha två(som de känns nu) även om det blivit samma kön.

Svar på tråden Ni som har samma kön på era barn..