• sandra123

Till alla er med IBS eller magproblem!

Hej! 
    Jag har länge haft problem med magen och droppen blev förra året då jag åkte till Thailand och fick inflammation i magen. Detta övergick troligtvis (läkarna vet inte än) till IBS som jag har haft i ett år nu.

Det senaste har mitt tillstånd förbättrats något enormt! Varför? Jo, jag har börjat dricka 2 shakes proteinpulver (whey-80 från star nutrition) om dagen. Har även minskat en aning men inte helt på kolhydratintaget, detta för att jag blir så mätt på proteinet. SkrattandeAtt gå från att ha ont i magen varenda dag med diarré till att ha en helt vanlig mage är helt fantastisk! Därför uppmanar jag alla med IBS-problem att prova detta, det är enkelt, billigt och får iaf mig att må 1000 gånger bättre än jag gjorde innan. (Detta gäller ju er som inte blir hårda i magen av eran IBS)

Hoppas det fungerar för er också!
    Kram 

• Svar på tråden Till alla er med IBS eller magproblem!
  • EG83

Samma här! Kör LCHF sen 3 år tillbaka och har numera en lugn, normal mage. Jag har aldrig sökt för min mage, så jag hade ingen diagnos, men med tanke på vilka problem jag hade...så antar jag att jag hade IBS eller liknande. Jag hade dock "vant" mig vid magproblemen, trodde väl helt enkelt att det var normalt. Eller så var det något jag förträngde för att jag inte gillar läkare...nåja, skönt att ha kommit på ett sätt på egen hand i alla fall Glad

• sandra123

Jag har också provat liknande LCHF och upplevde också en liten förbättring! Dock är proteinpulvret extremt effektivt och dessutom ett "billigt" sätt att få i sig protein i jämförelse till om man skulle köpa samma mängd kött. Ett bra tillskott helt enkelt :) Jag är så glad, förut kunde jag inte ens ta upp maten som bara försvann genom hela kroppen. Nu har jag så mycket energi! 

• kossan

Typiskt, jag är ju tvärtom! Har ingen konstaterad ibs men har haft problem med magen hela livet och är hård i magen då... :(

• kossan

Typiskt, jag är ju tvärtom! Har ingen konstaterad ibs men har haft problem med magen hela livet och är hård i magen då... :(

• EG83
    sandra123 skrev 2013-01-10 21:40:24 följande:
    Jag har också provat liknande LCHF och upplevde också en liten förbättring! Dock är proteinpulvret extremt effektivt och dessutom ett "billigt" sätt att få i sig protein i jämförelse till om man skulle köpa samma mängd kött. Ett bra tillskott helt enkelt :) Jag är så glad, förut kunde jag inte ens ta upp maten som bara försvann genom hela kroppen. Nu har jag så mycket energi! 
    Ja, funderar faktiskt också på att testa proteinpulver, men får se om jag hittar nåt bra. Jag har också otroligt mycket mer energi när jag håller mig till kosten och det är fantastiskt skönt. Sen är det ju ett plus att jag gått ned en del i vikt också Glad
  • Parcae

Vad roligt att du hittat något som funkar. Önskar jag också kunde göra det, är så trött på dessa smärtor nu.

All you'll ever be is a faded memory of a bully
  • sandra123

För er som är hårda i magen så kan jag rekommendera Kreatin, det fick fart på min mage.. wooh! :) Ne skämt o sido proteinpulver är grymt. Det minskar dessutom sockersuget, och socker som ni säkert redan vet.. är INTE bra för lös mage. 

Ett kilo proteinpulver Whey-80 kostar 159 :- på gymgrossisten. Smaken mint/choklad tycker jag är godast. Den är som en vanlig mjölkdrink om man har svårt för att dricka protein! Prova prova :) 

• Helle04

Tack för tipset...jag har lagt om kosten (dragit ned rejält på kolhydrater och lagt till mer fett...dock inte riktigt i nivå  med riktig LCHF...mår så illa då) och min mage som varit urkass sedan 1985 (sökt mkt hjälp som inte hjälpt) och  mår bättre än någonsin. Har dock ännu lite svårt att tro på det så jag gör ett fusk nu o då och mkt riktigt jag blir jättedålig i magen. (Tänker iof att det är bra att unna sig saker man är sugen på ibland om man vet konsekvensen och kan planera för det).

Proteinpulver låter ju väldigt intressant, måste man dricka det som mjölkdrinkar? Gillar inte mjölk...Finns det i tablettform? 

• sandra123
    Helle04 skrev 2013-04-08 09:38:31 följande:
    Tack för tipset...jag har lagt om kosten (dragit ned rejält på kolhydrater och lagt till mer fett...dock inte riktigt i nivå  med riktig LCHF...mår så illa då) och min mage som varit urkass sedan 1985 (sökt mkt hjälp som inte hjälpt) och  mår bättre än någonsin. Har dock ännu lite svårt att tro på det så jag gör ett fusk nu o då och mkt riktigt jag blir jättedålig i magen. (Tänker iof att det är bra att unna sig saker man är sugen på ibland om man vet konsekvensen och kan planera för det).

Proteinpulver låter ju väldigt intressant, måste man dricka det som mjölkdrinkar? Gillar inte mjölk...Finns det i tablettform? 
    Ja du bör absolut prova! Nej du behöver inte blanda med mjölk, det går lika bra med vatten :) 
  • gbg1985
    sandra123 skrev 2013-04-16 11:28:07 följande:
    Ja du bör absolut prova! Nej du behöver inte blanda med mjölk, det går lika bra med vatten :) 
    Kan jag bara leva på detta och hoppa maten??
    Slipper du alla diarrer och spändhet i magen med???

Svar på tråden Till alla er med IBS eller magproblem!