• mynona

Vilka namn passar ihop med Bianca?

Förhoppningsvis kommer vår underbara dotter Bianca bli storasyster senare i år. Har börjat klura lite på namn, men vill gärna ha en massa förslag på både tjej- och killnamn som ni tycker matchar med Bianca. Vill helst inte ha för mycket s-ljud eftersom jag läspar. =)

• Svar på tråden Vilka namn passar ihop med Bianca?
  • EG83

Benjamin eller (Isa)bella.  Det var min allra första tanke, tycker de passar bra ihop med Bianca.

Ps. Jag skulle också vilja döpa min blivande dotter (om jag nån gång får en) till Bianca, så fint namn Glad Mitt absoluta favvonamn faktiskt, just nu.

• MaaxMaax

Bianca och..

Paula
    Cleo
    Aline
    Carla

Rufus
    Theodor
    Oliver
    Gabriel

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • mynona
    lucki skrev 2013-01-10 21:56:36 följande:
    Bianca & Molly
    Molly är fint, men har en liten tjej i närheten som heter det. =)
  • mynona
    Rosabollen skrev 2013-01-10 21:57:46 följande:
    Bernard =)
    Haha, givet förslag, men jag tycker verkligen inte om det namnet. =) Är från kent-låten Bianca som min dotter fått sitt namn, inte från boken. =)
  • mynona
    EG83 skrev 2013-01-10 21:57:51 följande:
    Benjamin eller (Isa)bella.  Det var min allra första tanke, tycker de passar bra ihop med Bianca.

Ps. Jag skulle också vilja döpa min blivande dotter (om jag nån gång får en) till Bianca, så fint namn Glad Mitt absoluta favvonamn faktiskt, just nu.
    Bella var fint! Det får jag skriva upp på listan! Benjamin är också okej, med reservation för att Pernilla Wahlgrens son också heter så har jag för mig... är ju inte henne jag kopierar. =)
  • mynona
    MaaxMaax skrev 2013-01-10 22:28:08 följande:
    Bianca och..

Paula
    Cleo
    Aline
    Carla

Rufus
    Theodor
    Oliver
    Gabriel

Paula tycker jag är vackert men det passar inte ihop med efternamnet. Killnamnen gillar jag alla utom Rufus men både Theodor och Gabriel finns också i närheten.
  • EG83
    mynona skrev 2013-01-10 22:31:54 följande:
    Bella var fint! Det får jag skriva upp på listan! Benjamin är också okej, med reservation för att Pernilla Wahlgrens son också heter så har jag för mig... är ju inte henne jag kopierar. =)
    Heter dottern hennes Bianca också alltså? Ingen koll på det, men Benjamin heter nog sonen ja, han som också sjunger så fint :)
  • Anjelika

Av någon anledning ploppade 'David' upp :p

Svar på tråden Vilka namn passar ihop med Bianca?