Inlägg från: Anonym (tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjej)

ska en pre transexuell berätta för en dejt att de har gjort en könskorrigering?

Ja, det tycker jag, jag skulle vilja göra det. Både för att som transsexuell sålla bort dem som tycker att sånt inte känns okej men också inför ev sex. Personligen bryr jag mig inte om vad personen har för könsorgan eller så, men om jag "ställt in mig" på ett visst könsorgan och fantiserat om det och sånt så kan det kännas trist, snopet och avtändande att upptäcka att det är på det andra sättet. Oavsett vilket personen har alltså. Är jag förberedd så är det lugnt vilket som.

På samma sätt skulle jag berätta om jag haft någon avvikande kroppsdel som man inte förväntar sig att jag ska ha.

• Anonym (tjej)
    pontus1992 skrev 2013-01-14 07:31:23 följande:

Nu handlade det om proop alltså en som faktiskt är opererad. är man inte opererad så är det väl en självklarhet att från början berätta.
    Fast det är ju inte som att man ser ut exakt som det nya könet även om man är opererad. En M->F transsexuell tex kan inte lubricera normalt och därför måste man vara försiktigare och använda glidmedel vid sex, det kan ju vara bra att veta som kille. Sedan en F->M transsexuell fungerar ju inte alls vid sex som en vanlig man och det kan ju verkligen vara bra att veta. Man lär ju se att ngt är konstigt hur som helst och då kanske det är bättre att veta att personen är op och inte missbildad.
Svar på tråden ska en pre transexuell berätta för en dejt att de har gjort en könskorrigering?