miss85 skrev 2013-01-15 17:56:24 följande:
Jag har ätit en enkelkur utan utslag, två dubbelkurer utan utslag och två trippelkurer, båda med utslag.. Fick mens idag tyvärr. Jag och min man har bestämt att vi kör en sista pergotimekur, börjar kuren på lördag som blir dag 5. Om det inte tar sig då heller så ber jag om nästa steg.. Då får det bli IVF. Det är bara trippelkur som gett utslag för min del, men vad jag förstått så är det inte så hälsosamt att köra trippeldos för länge. Så vi för tredje gången gillt. Jag har PCO-äggstockar. Har du PCOS eller som jag att det bara är äggstockarna som inte förstår att de ska släppa ägg? Mina hormonella värden ligger alla bra.
Alltid trevligt att snacka med någon ned någorlunda samma erfarenhet.
Efter att jag fick utslag på första trippelkuren så sa min läkare att jag inte behöver gå och kolla vid nästa kur utan det är bara att köra på. Trodde man var tvungen att kolla för att undvika flerbörd, men men..
Skönt å höra att man kan få utslag efter trippelkuren även om man inte fått det innan. Jag har fått för mig att jag är resistent mot Pergon, men så behöver det ju verkligen inte vara. Vi får se i em hur det gått denna gång. Äter nu även Metformin tillsammans med Pergon. Det sägs ju att det kan skjuta på den lite.
Mina hormonvärden ligger inte helt bra, så jag gissar att jag har PCOS. Är normalviktig men har lite kraftigare behåring och väldigt lätt för att få muskler. Annars är allt som vanligt.
Konstigt att du inte fick VUL efter senaste trippelkuren. Det är ju vanligt med flerbörd, spec när man har PCO-äggstockar. Jag behöver VUL efter varje kur, för om jag inte ägglossar så får jag heller ingen mens. Å då måste jag äta Provera för att få den cykeln efter. Har du nå problem med din menscykel annars?