• Kastrullis

Hur ta trippelkur Pergotime?

En kort fråga som jag funderat lite på angående hur man ska ta Pergotime när man äter dubbel- eller trippelkuren. Ska man ta alla tabletter samtidigt, eller två/tre ggr per dag (morgon, middag o kväll)? Hittar verkligen ingen info om det, så jag har tagit alla på en gång. Tänker som så att om man ska ta flera ggr per dag, så borde det väl stå någonstans!?

• Svar på tråden Hur ta trippelkur Pergotime?
  • miss85
    Kastrullis skrev 2013-01-29 11:12:09 följande:
    TACK!

Å härligt! Så det ser ut som det kommer bli en äl efter denna kur?

Det vet jag inter :) Det har varit ÄL de andra trippelkurerna så det borde funka nu också.. vi får se :)
  • Kastrullis
    miss85 skrev 2013-01-29 12:12:57 följande:

Det vet jag inter :) Det har varit ÄL de andra trippelkurerna så det borde funka nu också.. vi får se :)

Oki. Men får du inte gå till gyn och kolla att äggblåsorna växer som de ska? Och att det inte blir för många ägg som släpps?
  • miss85

Jag gick de först gångerna och kollade, när doktorn såg att trippelkuren gav ÄL och att jag inte blev överstimulerad så behövde jag inte gå på VUL de senare gångerna. Men det är inget som egentligen säger att varje kur är den andra lik.. Men men jag gör som jag blir tillsagd :) har två kurer kvar sen blir det IVF

• Kastrullis
    miss85 skrev 2013-01-29 16:53:06 följande:
    Jag gick de först gångerna och kollade, när doktorn såg att trippelkuren gav ÄL och att jag inte blev överstimulerad så behövde jag inte gå på VUL de senare gångerna. Men det är inget som egentligen säger att varje kur är den andra lik.. Men men jag gör som jag blir tillsagd :) har två kurer kvar sen blir det IVF

Oki. Hoppas det blir ngt denna gång oxå då. Får du ta blodprov för att se om du haft äl? 
    Jag är lite orolig att om jag inte blir gravid nu, så kansek nästa trippelkur inte genererar en äl. Fast det vanliga kanske är att om en trippelkur fungerat, så gör den det oftast det efter oxå!? Jag tror det blir remiss till IVF om jag inte blivit gravid på tre trippelkurer. Sen är det ju kötid innan, så jag hoppas det lyckas innan. För oss båda ;)
  • miss85
    Kastrullis skrev 2013-01-30 13:05:09 följande:

Oki. Hoppas det blir ngt denna gång oxå då. Får du ta blodprov för att se om du haft äl? 
    Jag är lite orolig att om jag inte blir gravid nu, så kansek nästa trippelkur inte genererar en äl. Fast det vanliga kanske är att om en trippelkur fungerat, så gör den det oftast det efter oxå!? Jag tror det blir remiss till IVF om jag inte blivit gravid på tre trippelkurer. Sen är det ju kötid innan, så jag hoppas det lyckas innan. För oss båda ;)

Ja jag hoppas också att trippelkuren funkar för oss. Jag har ätit sammanlagt 3 trippelkurer, väntar på ÄL på tredje kuren nu. Jag lämnade blodprov efter första trippelkuren som visade att jag haft ÄL, efter andra trippelkuren fick jag inte lämna blodprov, men jag fick glad gubbe på CB's test och mens 14 dagar senare, precis som vid första trippelkuren.

Min läkare tyckte att vi skulle köra 2 trippelkurer till, alltså sammanlagt 5 trippelkurer, innan IVF. HOn ville att jag skulle ge dig några chanser till. Det låter ganska logiskt eftersom jag egentligen inte haft ÄL särskilt många ggr. Hos oss är det ingen kö till IVF utan man kommer dit när man kommit till den punkten i processen.
  • miss85

Södermanland, vår kommun har avtal med Uppsala. Dit kommer man ganska snart man nått det steget. Trodde också att det var kö och nojade, men sen fick jag veta att det går fort..

• Kastrullis

Oki. Här i Stockholm står det att det är 3-6mån väntetid :-/ Hoppas verkligen jag slipper den väntan!

• miss85
    Kastrullis skrev 2013-01-31 15:42:58 följande:
    Oki. Här i Stockholm står det att det är 3-6mån väntetid :-/ Hoppas verkligen jag slipper den väntan!

Jaha okej, ja hoppas det går fort för oss båda. Hur många trippelkurer har du kvar?
  • Kastrullis
    miss85 skrev 2013-02-01 15:47:15 följande:

Jaha okej, ja hoppas det går fort för oss båda. Hur många trippelkurer har du kvar?

Tror bara jag behöver ta max två till (dvs tre totalt), sen blir det nog remiss till IVF.
    Imorrn ska jag våga mig på ett grav.test Skrattande
Svar på tråden Hur ta trippelkur Pergotime?