• Fantastiskaliv

Nybliven ensamstående förälder i Sthlm- söder.

Hej alla! Nybliven ensamstående mamma, ej på heltid, men jag behöver någon att prata med som kan stärka mig. Jag är så himla ledsen just nu och har lämnat min sambo och flyttat hem till mamma då det inträffade en situation i hemmet som krävde en akut lösning. Känner mig så ensam och misslyckad. Barnets pappa hämtade vår dotter, snart 8 månader, tidigare idag och jag får inte träffa henne försen på söndag. Känns så hemskt att vara ifrån henne... Men jag vet att hon har det bra hos sin pappa. :( men det är tufft! Finns det ngn annan ensamstående mamma eller pappa som vill ses och ta en fika? Tack!

• Svar på tråden Nybliven ensamstående förälder i Sthlm- söder.
  • Fantastiskaliv
    Mirali skrev 2013-01-11 20:06:25 följande:
    Jag är ensamstående mamma i södra Stockholm alltså, därför jag tittade in...
    Åh du är också ensamstående? Jag ses gärna för en fika! 
    Nu har det gått 1 månad sedan allting hände så man börjar vänja sig med den nya situationen.. men fy fan vad tufft det är.  
  • LindoreTheo

Fasen aldrig lätt när det är barn med å dom är så små. Sjukt vad lätt det är å ge råd till andra med att ta till sig dom själv är ju jäkligt svår.. (Kanske för att man är för nära)

De jag själv lever på nu är att med tiden så kommer det bli lättare- och även kontakten med den andra föräldern. 
    Då det inte ständigt är en figth om allt. utan det går på rutin. /L

• LindoreTheo

Låter som en kanon mysig idee.. Nästa vecka får jag mitt lilla troll kanske kan försöka då?

alltid bra å höra olika varianter. Sen som du sa hade inte kunnat säga det bättre själv..  ( Och nya vänner generellt är ju alltid bra)  :)

• Fantastiskaliv
    Mirali skrev 2013-02-10 17:33:26 följande:
    Jag förstår det. Jag är livrädd för att hennes pappa ska kräva att få ha henne över natten. Hon ammar ju fortfarande 2-3 gånger varje natt och har aldrig sovit utan mig på natten. Hon är 7mån nu och pappan är på mig med hot och gräl varenda dag, det är fruktansvärt.

Jag försöker ändå vara till lags så mycket jag bara kan, men han är aldrig nöjd. Träffade honom flera timmar igår och allt var "bra" (inget gräl just då iaf) och så blev  han ändå jätteförbannad när jag inte ville träffa honom idag igen.
    Åh herregud, jag vet precis. Min föredetta är som en tickande bomb. 
    Han hade henne i helgen med en ny kvinna sovandes i vår gamla säng...inga skrupler i karln inte.
    Och när han lämnade henne så den nya kvinnan  även i bilen när jag skulle hämta vår dotter... (GAH!!)

Men men...får bara bita ihop. men han skiter i barnets bästa och pratar med om hans rätt som pappa än något annat. förjävligt!
    Hur har du gjort med lägenhet? Jag har fått flytta hem till mamma.  
  • Fantastiskaliv
    LindoreTheo skrev 2013-02-10 22:21:48 följande:
    Låter som en kanon mysig idee.. Nästa vecka får jag mitt lilla troll kanske kan försöka då?

alltid bra å höra olika varianter. Sen som du sa hade inte kunnat säga det bättre själv..  ( Och nya vänner generellt är ju alltid bra)  :)
    Jag bor precis vid liljeholmen så jag ses gärna nästa vecka. Jättetrevligt!! :) 
  • Fantastiskaliv
    LindoreTheo skrev 2013-02-10 22:21:48 följande:

Har ni precis separerat? Har ni varannan vecka? Hur gjorde ni med lägenhet? 
  • LindoreTheo

Hej.. Ååh vore jättemys :) får ju theo nästa vecka igen så absolut kan ju ses inne i stan.. :) Vi har bott i hus innan men mitt jobb räddade mig så fick lägenhet via dom. Och med theo kör vi varannan vecka. :) Gick isär september.. Så ett tag sen nu..

Fantastiskaliv skrev 2013-02-11 09:07:59 följande:
    Har ni precis separerat? Har ni varannan vecka? Hur gjorde ni med lägenhet? 

• Leyla

Hej!
    Jag sitter i samma situation,  skillnaden är att jag är fortfarande gravid. BF är beräknad i augusti.

Svar på tråden Nybliven ensamstående förälder i Sthlm- söder.