• Trust me

En seriös tråd om strypsex..... ;)

Väldigt enkelt att göra säkert. Det som ska strypas är lufttillförseln. Då är det inte farligare än att hålla andan.

Lägg kraften på strupen. Den är hård och går inte att klämma ihop helt. Trycker man för hårt gör det förbaskat ont så man vet var gränsen går.

Låt bli att klämma på sidorna av halsen.

Have fun kids! {#emotions_dlg.flower} 

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me
    Agridulce skrev 2013-01-12 08:23:39 följande:
    Ptja, hur farligt kan det vara att dö? Det kommer ju in ett antal fall per år till vården där allt gått snett. Så visst kan det vara farligt.

Personligen kan jag tända enormt på det men är mycket petigt med vem och hur (inga redskap).

TMs inlägg är en bra riktlinje.

Du vet de där varningstexterna man skojar om att de har på grejer i USA. Det kunde finnas dubbelt så många och ändå skulle ett antal fall av allt möjligt behöva uppsöka sjukhus varje år. Flört

Redskap är bra. Låt den som ska bli strypt ligga på mage med ansiktet i en fluffig kudde. Tryck ner huvudet. Det här måste vara det säkraste sättet att strypa/kväva. Enda regeln är att inte göra det mer än 30 sekunder. För de som gjort det många gånger kan den tiden ökas till en minut om personen rör sig hela tiden. 
  • Trust me
    Agridulce skrev 2013-01-12 13:23:39 följande:
    ALDRIG att någon skulle få göra det på mig. Ska det lekas breathplay så ska han ha kontroll över ansikte och ögon. 
    Har läkarvänner som fått se på tok för tragiska resultat av breathplay som gått snett.
    Elle Se Sent skrev 2013-01-12 13:26:58 följande:
    Ja och det beror nog också lite på vad man ser i upphetsningen.
    För mig är det ju främst mannens händer och det intima som är upphetsande. 
    En liten tanke bara som kan vara förvånande, rentav revolutionerande.
    Mannens upphetsning kanske kommer från att slippa se er och ta i er.
  • Trust me

Jaja.. Bara en tanke

• Trust me
    och skrev 2013-01-12 15:54:54 följande:

Alltså, mannen bör rimligen vara duktig på att läsa av hela kroppen, inte bara ögonen. I sådana fall kan en kudde vara ganska enkel, man kan variera trycket och bara strypa lufttillförseln delvis tex.

Jag förstår vad du menar TM.

Tack

Vill man inte strypa går det bra att hålla för mun och näsa med handen.

Risken med halsen är att man klämmer på blodkärlen på sidorna och då påverkar blodet till hjärnan. DÄR är risken med strypning. Blockerar man bara luften så reagerar kroppen med att kämpa lång tid innan man får några men av det. Här pratar vi minuter. Det är nämligen svårt att strypa lufttillförseln helt och andningsreflexen är väldigt stark. Vi saknar "inget blod till hjärnan"-reflex så trycker man fel släcker man bara ljuset för den man stryper.

Vill man inte riskera skada alls och har ett lämpligt förhållande så kan man göra det ännu mer säkert. Ett tips jag fick på DS.
    1. Se till att ha en partner som vill lyda
    2. Alternativet ska vara otrevligt på det otrevliga sättet
    3. Be personen hålla andan
    4. Börja räkna ner (100, 99, 98, ..)
  • Trust me
    Ninja05 skrev 2013-01-12 20:47:59 följande:
    Intressant att läsa vad ni skriver! men en grej jag undrar.

Vad är det som skulle kunna skada en vid strypning? är det enbart att syretillförseln stryps för länge och hjärnan får för lite syre, eller kan man "ha sönder något" i halsen eller annat som gör att man dör eller blir skadad?

På sidan av och i halsen finns det blodkärl för blodförsörjningen av hjärnan. Blockerar man dessa stryps blodtillförseln till hjärnan. Inte bra.

Det går att trycka sönder strupen men då får man ta i.

Grejen man ska tänka på är att inte försöka strypa lufttillförseln helt. Vi människor är gjorda för att andas och det är såpass viktigt att vi har en stark andningsreflex och ett ganska robust system. Det är därför svårt att hindra det helt. Det bästa är att det inte behövs för det är fullt tillräckligt att personen inte får tillräckligt med luft. Ibland tror jag det är nästan värre. Att kunna andas men luften räcker inte.

Vill man verkligen se till att personen inte kan andas så får man stoppa ner huvudet under vatten. Garanterat omöjligt att andas. Vill man bli tittad på så går det att göra det i ryggläge. Tanken på det senare fick min puls att gå upp      
  • Trust me
    Elle Se Sent skrev 2013-01-12 17:19:14 följande:
    Det var en bra tips tycker jag, gillar aspekten av lydnad framför det rent fysiska tvånget i detta sammanhang.

Vad jag menade tidigare är att för mig handlar det egentligen mer om hans händer om min hals som triggar, än faktumet att jag inte kan eller får svårt att andas. Därför föredrar jag händer, för att det är just händerna på halsen som tänder mig. 

Är det bara händerna runt halsen så behöver det inte vara strypning. Mer mysigt hångel {#emotions_dlg.flower} 
    Absolut inget fel i det. Inget fel alls SkålSolig

• Trust me
    Elle Se Sent skrev 2013-01-12 21:21:27 följande:
    V e r k l i g e n inte.

Då föredrar att jag bara använda ena handen. Mitt på och lite lätt tryck uppåt. Sen kyssa men behålla lite avstånd.
Svar på tråden En seriös tråd om strypsex..... ;)