• minkis

Söka jobb inom vården

Vad är bästa sättet för att hitta jobb inom vården? tänker mig äldreboende för jag kan tänka mig att jag behövs, men har ej erfarenhet

Jag kollar dagligen kommunens och arbetsförmedlingens hemsidor, men jag undrar om det är okej att maila in spontanansökningar till mailadresserna på kommunens hemsida med CV och personligt brev?

eller vad är bästa tillvägagångssättet? 
    ska man maila till enhetschef, områdeschef eller samordnare?

MVH/Minkis 

• Svar på tråden Söka jobb inom vården
  • minkis

Jag funderar på att läsa till sjuksköterska om ett år och därför är jag intresserad på att testa vårdarbete innan så att jag vet vad omvårdnad gäller i praktiken och inte bara teoretiskt!

• Jenny 886

Du kan alltid ringa runt eller skicka mail till de olika hemmets chefer. Folk behövs oftast. Vet inte hur det funkar att gå genom just kommunen. Men där kanske står vart du kan maila och telefon nr till de olika hemmen.

• izgo

Jag hade ringt istället, då visar du framfötterna bäst. Så gjorde jag oc har jobbat sen 2an på gymnasiet :)

• Framgång

Hej! 
    Jag behöver hjälp med min personliga brev för sommarjobb.
    Jag har jobbat ganska mycket tidigare men aldrig behövt skriva personligt brev. 
    Just nu håller jag på med att läsa lite här och där om personlig brev men lyckas inte skriva något. Är en läkarstudent  och vill gärna jobba inom äldreboende eller apotek men personlig brev, är jag inte bra på!! 
    Behöver verkligen hjälp med det.

Tacksam för svar 

Svar på tråden Söka jobb inom vården