• Anonym (taskig?)

Taskigt att skaffa en tatuering som symboliserar ett barn när man har flera?

Postar här för jag vill vara anonym.

Ja.. Som rubriken. Jag har två barn varav den ena var en "smärtfri" graviditet och förlossning. Den andra var väldigt jobbig med fertilitetsutredningar och tog flera år att få till. När det äntligen tagit sig så uppstod komplikationer som gjorde att barnet föddes alldeles för tidigt och ingen visste om hen skulle klara sig.. 
    Nu blev fallet icke så utan jag har två friska barn.

Jag vill nu göra en tatuering som symboliserar det svåra vi var med om med det yngsta barnet men funderar på om det är elakt mot det äldsta? Har en tatuering redan som symboliserar det barnet och hela familjen men ingen "enskild" till just hen.

Tatueringen jag funderar på är något i stil med att vi aldrig gav upp och barnets fotavtryck.

Ska jag lägga till mitt andra barns fot också för att vara "rättvis" eller verkar det bara märkligt? 

• Svar på tråden Taskigt att skaffa en tatuering som symboliserar ett barn när man har flera?
  • Anonym

Kanske kan du skriva dina båda barns namn och ett hjärta... och foten bredvid eller så... så symboliserar du ju dina båda fina barn och det ni varit med om...

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-12 02:26:50 följande:

Kanske kan du skriva dina båda barns namn och ett hjärta... och foten bredvid eller så... så symboliserar du ju dina båda fina barn och det ni varit med om...

Tillägger... men om den första tatueringen symboliserar eran familj när det första barnent kom...så tror jag inte det andra barnet tar illa upp...då får dom ändå en "egen" tatuering...
  • pluvdo

Jag tycker inte att man bara skaffar en tatuering som en hyllning till sitt ena barn utan att skaffa en hyllning till det andra, oavsett bakgrund.

• Anonym (taskig?)
    Anonym skrev 2013-01-12 02:33:56 följande:

Tillägger... men om den första tatueringen symboliserar eran familj när det första barnent kom...så tror jag inte det andra barnet tar illa upp...då får dom ändå en "egen" tatuering...
    Ja jag gjorde den tatueringen när första barnet var något halvår bara som en hyllning till familjen, alltså barnet inkluderat såklart. 
    Vill inte ha namn, vet inte varför men har aldrig velat det. Mina tatueringar är mina liksom och folk undrar ofta vad dom står för, jag har några stycken, och alla har en historia liksom. Ingen nämnd och ingen glömd typ.
    Men man kanske skulle skippa foten då? Till den yngstas tatuering? Då kan folk tolka den hur dom vill och jag kan välja att berätta vad den står för liksom..?

• Anonym
    Anonym (taskig?) skrev 2013-01-12 02:45:47 följande:
    Ja jag gjorde den tatueringen när första barnet var något halvår bara som en hyllning till familjen, alltså barnet inkluderat såklart. 
    Vill inte ha namn, vet inte varför men har aldrig velat det. Mina tatueringar är mina liksom och folk undrar ofta vad dom står för, jag har några stycken, och alla har en historia liksom. Ingen nämnd och ingen glömd typ.
    Men man kanske skulle skippa foten då? Till den yngstas tatuering? Då kan folk tolka den hur dom vill och jag kan välja att berätta vad den står för liksom..?

Eftersom du har flera tatueringar med olika betydelser...så förstår nog omgivningen att det här också är en sån tauering so mhar en historia precis som dom andra...så gör det som känns rätt i ditt hjärta...så blir det nog bra...är det första barnet stor nog att säga vad hon/han tycker själv så kanske du kan fråga henne/honom så kanske ni kommer på något fint tillsammans....

• Anonym

Just den kampen, för just det barnet var speciell för dej. Ändå kommer första barnet att fundera...

• eliten

Hmm kanske lite taskigt? Har svårt att tro att de inte kommer undra om det barnet betyder mer för dej...
    Jag har min man och min son tatuerade på armen men inte min dotter, som inte fanns när jag gjorde tatueringen, tänker att det hade varit riktigt illa om jag inte la till henne innan hon blir stor nog att förstå men det blev inte av och nu är jag gravid igen så när jag ammat klart nästa så ska jag självklart lägga till de två också.

• Edda2

Kan du inte göra en tatuering som symboliserar er familj och kampen just då? Att ni klarade det som en familj?
    Jag skulle inte klara att bara göra det enskilt för just ett barn, en svår tid drabbar hela familjen inte bara barnet.

Har själv ett barn som hade ena foten i graven när han var 5 mån och jag skulle inte kunna göra något sådant iaf.

• Lijkan
    pluvdo skrev 2013-01-12 02:37:42 följande:
    Jag tycker inte att man bara skaffar en tatuering som en hyllning till sitt ena barn utan att skaffa en hyllning till det andra, oavsett bakgrund.

Håller med dig där!
Svar på tråden Taskigt att skaffa en tatuering som symboliserar ett barn när man har flera?