• Smilla08

Frågor till er som har gjort bröstförstoring!

Hur mycket satte ni in?
    Längd/vikt?
    Blev ni nöjda?

Jag är nu en 75B, lite C. Hade en stor C innan jag fick mina barn. Ska nu op:a mig och jag sa att jag ville ha STORA (okej, kanske inte pamela-storlek, men STORA) och läkaren sa 480cc.
    Nu när jag läser på vrkar det inte vara så mycket trots allt... Jag är 160 cm och väger kring 50 kg.

Tacksam för alla svar! :)      

• Svar på tråden Frågor till er som har gjort bröstförstoring!
  • Mr p daddy

Svårt att säga men av erfarenhet vet jag att man blir lite storleksblind efter ett tag och ångrar att man inte tog större!
    Vet du redan innan antyder är STORA du vill ha så rekommenderar ja att ta större än 480 cc... En grej med större bröst (beror dock på hur man ser ut i kroppen) är att man ibland ser större ut i kroppen. Alltså, man kan se lite Ehh, knubbig ut lr hur ja ska säga.. Svårt att förklara men ja hoppas du förstår hur ja menar!

• KLAJSHUH

Jag tror det kan bli bra på dig med tanke på längd och vikt. Möjligtvis en stl större om du vill ha STORA. Jag är 166 cm, 56 kg o har 400 cc. Jag låg på stor D innan jag fick barn och började amma. Lycka till. : )

• ModestyB

Bara för att du vill ha stora så tar u inte kirurgen risker och sätter in implantat som är för stora för din kropp. Efter mätningen har din kirurg säkerligen fått fram max-måtten på implantaten.

D kan inte ta för stora implantat på en gång, det är för riskfyllt. Patienter som är små men som vill ha riktigt stora bröst måste göra 2 operationer.

480 cc till en kvinna av din storlek BLIR riktigt stora bröst. Räkna med en kupstorlek per 100 cc.

• Smilla08

Kan ju lägga till att jag har 320 cc sedan innan. Gjorde dom för 11 år sedan och innan barnen var jag en C visuellt.. Nu efter amning så har dom krympt. (Var helt platt innan jag gjorde dom).

Svårt att veta hur mycket man ska sätta in alltså.. 
    Ingen som vet någon kändis som har kring 480 cc så man kan se på ett ungefär?   

• ModestyB

Bli medlem på plastikoperationsforum, där finns otroligt mycket bra info, massa samlad kunskap och erfarenheter och inte minst bilder, så du kan hitta före- och efter på någon med liknande utgångspunkt.

Har du redan 320 så tror jag att du kommer tycka det är pengarna i sjön om du bara lägger in 160 till.

Skulle jag lägga in mer så skulle jag minst dra till med 250-300 i ökning.
    Har du häng nu efter barnen så skulle jag öka profilen, har du medium eller high idag? En Ultra high profile rekommenderas bara om du vill ha en silikon-look, men det kan fixa lindrigt häng utan lyft. Har du framför eller bakom muskel?

För övrigt. Jag är stor, bred, är 172 cm lång och väger 85. Jag hade A/B-kupa. Jag la in 550 cc och jag har nu en E-kupa, men visuellt så ser det inte alls stort ut, mer som en c-d utan silikon. Jag opererades efter en GBP, då viktminskningen "stal" mina bröst.

• Smilla08
    ModestyB skrev 2013-01-13 08:54:16 följande:
    Bli medlem på plastikoperationsforum, där finns otroligt mycket bra info, massa samlad kunskap och erfarenheter och inte minst bilder, så du kan hitta före- och efter på någon med liknande utgångspunkt.

Har du redan 320 så tror jag att du kommer tycka det är pengarna i sjön om du bara lägger in 160 till.

Skulle jag lägga in mer så skulle jag minst dra till med 250-300 i ökning.
    Har du häng nu efter barnen så skulle jag öka profilen, har du medium eller high idag? En Ultra high profile rekommenderas bara om du vill ha en silikon-look, men det kan fixa lindrigt häng utan lyft. Har du framför eller bakom muskel?

För övrigt. Jag är stor, bred, är 172 cm lång och väger 85. Jag hade A/B-kupa. Jag la in 550 cc och jag har nu en E-kupa, men visuellt så ser det inte alls stort ut, mer som en c-d utan silikon. Jag opererades efter en GBP, då viktminskningen "stal" mina bröst.

Är medlem där men blev inte klokare tyvärr..

Dom hänger inte alls nu, men dom har blivit mjukare och mindre.
    Har bakom muskeln nu, men vilken profil har vet jag inte. Antar medium.. :)

Men 600 cc lät jättemycket! Är ju rätt liten/nätt i kroppen och läkaren sa först 450 men då sa jag att jag ville ha mer och då sa han 480.. Åh, det är så svårt. Vill inte vakna upp och tycka att dom är för små heller!
    Vill ju ha så att det syns märkbar skillnad. Utan att bli dumförklarad, men typ som en utviksbrud, den storleken. Tusen tusen tack för ditt svar!! :)     
  • ModestyB

Testa rispåse, gå med det en dag så får du en uppfattning om hur mycket större det blir. Alltså, fyll en påse med ris, med så mycket som det implantat du funderar på rymmer, ta en mjuk bh som formar sig bra även med det extra riset ag har även testat med ballong fylld med vatten som jag knutit, det tyckte jag unkade bättre när jag provade mig fram till storlek, men sen i slutändan sa min kirurg absolut nej till att lägga in mer än 500.

Jag har gjort min bröstförstoring privat.

600 cc ÄR verkligen jättejättemycket, särskilt till in övriga figur. Frågan är u hur mycket som ska till för att du ska uppleva en skillnad.

Jag har framför muskeln. Lägger man bakom så "försvinner" ca 50 cc, men nu har du ju redan bakom så då kvittar ju det

• FruZäll

Är inte snyggt om man tar för stora som inte passar kroppen ser bara löjligt ut. Jag satte in 450cc i varje hade innan knappt B. Nu har jag G och det ser inte onaturligt ut även om det låter jävligt stort. Men jag är ganska lång

• Smilla08

Jag tänker som så, att eftersom jag är helt platt utan mina 320 cc som redan är insatta, så blir det ju bara en ökning med 160 cc. DET känns lite... 

Har tre vännen som hade 75 B innan (längd och vikt som mig) och satt in 400. Inte ens deras ser ju speciellt stora ut. Så jag tror det knappt blir någon skillnad om jag bara sätter in 160 extra cc.

(När dom var nygjorda så hade jag C, vilket inte är mycket för att vara silikon..)

Ingen som varit plattbröstad innan op?   

• Adina15
    Smilla08 skrev 2013-01-12 16:31:54 följande:

Hur mycket satte ni in?
    Längd/vikt?
    Blev ni nöjda?

Jag är nu en 75B, lite C. Hade en stor C innan jag fick mina barn. Ska nu op:a mig och jag sa att jag ville ha STORA (okej, kanske inte pamela-storlek, men STORA) och läkaren sa 480cc.
    Nu när jag läser på vrkar det inte vara så mycket trots allt... Jag är 160 cm och väger kring 50 kg.

Tacksam för alla svar! :)      

hur har det gått för dig??
Svar på tråden Frågor till er som har gjort bröstförstoring!