LoPax skrev 2013-01-13 06:48:33 följande:
Varför är det så många som inte skriver ut namnet på restaurangen? Det är knappast så att någon kommer "straffa" er för det.
Jag vill veta så jag slipper gå till äckelpäckelställen!
Jag går inte till kinakrogar längre i Göteborg har blitt magsjuk X antal gånger så jag har gett upp det. Ska man klara sig undan så får man gå till "finkrogarna" inom kinesmat. Pizzerior får man också välja med omsorg, ett tips är Alta marea på linnegatan.
Av mer klassiska restauranger så har jag fått absolut sämst service på Babar på Avenyn. De serverade västerbottengratäng som måste vart tinad från frysen. Gratängen var skiktad och 3/4 av formen var rent flytande fett. När jag påpekade detta för servitrisen så frågade hon om jag ville ha gratis kaffe (typ tack, du bjuder på 1-krona?). När jag påpekade att varken jag eller mitt sällskap inte dricker kaffe svarar hon "jaha". Så då fick vi ingen ersättning alls. Går Aldrig tillbaka dit..
Var på en populär tapas-restaurang j Skövde. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på stället. Ingen av de cirka 15 tapasrätterna vårt sällskap tog in smakade någonting. Det mesta var kallt eller halvljummet. Om det smakade något så smakade det salt. Kycklingvingarna vi köpte smakade som om de hade friterats om sisådär 3 ggr.. Där hade dock servitrisen vett att ge oss kompensation, tror vi fick runt 15% på hela notan. Men jag hade nog inte gått tillbaka ändå, vem vill ha kall, smaklös mat?
Meet i Göteborg har absolut det godaste köttet i stan, men är tyvärr ändå avskräckt från att gå dit igen. Inte på grund av något äckligt utan pga bordsplaceringen. Sist fick jag och min partner sitta vid ett bord som stod mitt i restaurangen, cirka ½dm från ett annat bord. Detta gjorde att både vi och paret som satt på det bordet kände oss sjukt obekväma. Vi hörde ALLT de sa och vice versa. Det kändes nästan som om vi satt i samma sällskap. Det var nästan så att man var påväg att svara på saker som de pratade om, och då sitter man verkligen FÖR nära. Betalar man över 700 kr för en middag (och då är det enbart en huvudrätt och varsin öl) ska man inte behöva sitta i knät på andra gäster..
Har du ätit på Sukho Thai? De har jättebra mat. Ätit där många gånger och aldrig blivit sjuk